קרן הריט אזורים ליווינג הבטיחה גיוס של כ-400 מיליון שקל

הקרן, יוזמה של חברת הנדל"ן אזורים, פועלת כעת לרישום מניותיה בבורסה הדורשת השלמת כמה תנאים, ובהם פרסום תוצאות ההנפקה המלאות • צפויה להתחיל להיסחר בבורסה בשווי של כ-620 מיליון שקל "אחרי הכסף"

נכס של אזורים בפרויקט הרקפת בראשון-לציון / צילום: מצגת החברה
נכס של אזורים בפרויקט הרקפת בראשון-לציון / צילום: מצגת החברה

קרן הריט אזורים ליווינג, ביוזמת חברת הנדל"ן אזורים, פרסמה הבוקר (ג') את תוצאות הנפקת מניותיה לציבור, מהן עולה כי הקרן הבטיחה גיוס של כ-400 מיליון שקל (ברוטו), אחרי שהציעה למשקיעים מוסדיים ממניותיה בהצעה לא אחידה. כעת פועלת אזורים ליווינג לרישום מניותיה בבורסה, הדורשת השלמת כמה תנאים, ובהם פרסום תוצאות ההנפקה המלאות.

ככל הידוע, אזורים ליווינג תתחיל להיסחר בבורסה בשווי של כ-620 מיליון שקל "אחרי הכסף", ועם הון עצמי של כ-660 מיליון שקל. זאת בין היתר עקב המרה להון של יתרת החוב שיש לקרן הריט כלפי אזורים, בגין רכישת זכויות בפרויקט דיור להשכרה באשדוד ובבת ים, ובניכוי יתרת הלוואה לצורך מימון הפרויקט באשדוד, שתוסב למניות שיוקצו לאזורים.

הגעתה של אזורים ליווינג לבורסה נעשית כשנה וחצי לאחר שמהלך דומה של אזורים, לגייס עד 100 מיליון שקל עבור קרן ריט, לא צלח, לפי אזורים "לנוכח תנאי השוק".

פעילותה של אזורים ליווינג מתמקדת בתחום המגורים להשכרה לטווח ארוך, והיא מחזיקה כיום בארבעה פרויקטים הנמצאים בשלבים שונים, וכוללים בסך הכול כ-900 דירות. את כספי ההנפקה מייעדת אזורים ליווינג להרחבת הפעילות.

למרות חוסר היציבות האוחז בשוקי ההון בארץ ובעולם בשבועיים האחרונים, הנפקת הפעילות נעשית אחרי אחת מהשנים הטובות שחוו מניות הנדל"ן בבורסה המקומית, שמרביתן סיכמו את 2019 עם עליות דו-ספרתיות נאות ואף למעלה מכך, ומשכו את מדד הנדל"ן לקפיצה שנתית של כ-70%.

מניית אזורים  נהנתה גם היא מהכיוון החיובי האוחז בענף, וסיכמה את 2019 עם זינוק של כ-110% בערכה. מתחילת השנה התחזקה המניה בכ-20% נוספים, והיא נסחרת היום סביב רמות שיא, המשקפות לאזורים שווי נוכחי של כ-1.8 מיליארד שקל, ולהחזקותיו של בעל השליטה, יו"ר אזורים הרשי פרידמן, שווי של יותר מ-1.1 מיליארד שקל.