תחליפי חלב | בלעדי

קבוצת מולר הגרמנית תשקיע בסטארט-אפ היוגורט הטבעוני מישראל

המחלבה הגרמנית תצטרף לגיוס בהיקף 2.5 מיליון דולר בסטארט-אפ יופיקס שיזם רונן לביא, הפועל תחת החממה של שטראוס ושל רשות החדשנות • בין המשקיעות הנוספות: קבוצת בל הצרפתית וחברת ליון-טרי האמריקאית

יופיקס (Yofix), הסטארט-אפ לפיתוח יוגורט טבעוני, גייס השקעה מענקיות עולמיות בתחום החלב - קבוצת מולר (Müller) הגרמנית, קבוצת בל (Bel) הצרפתית וחברת ליון-טרי (LionTree) האמריקאית. סכום הגיוס בסבב הנוכחי יעמוד לפי הערכות על 2.5 מיליון דולר. הגיוס אמור לספק לסטארט-אפ מנוף משמעותי לטובת התרחבות גלובלית למגוון היוגורטים הטבעוניים שפיתחה.

בסבב הגיוס הקודם גייס יופיקס מימון ממחלבות שטראוס ומקבוצה של משקיעים פרטיים בהיקף של 2 מיליון דולר.

יופיקס הוא סטארט-אפ ישראלי שיזם ופיתח רונן לביא ושפועל תחת החממה של שטראוס ושל רשות החדשנות. הפיתוח שלו הוא כאמור יוגורט טבעוני שאינו מבוסס על סויה ומבוסס על מעט חומרי גלם - כולם מן הצומח - כמו שיבולת שועל, עדשים וסומסום.

עד היום נמכר המוצר של יופיקס בהפצה של חברת שטראוס הישראלית ושווק על-ידה בישראל תחת המותג אונלי (ONLY). המוצרים של יופיקס מיוצרים במחלבה של משק ויילר המתמחה בתחום תחליפי החלב.

מולר היא ענקית חלב גרמנית שנמצאת בבעלות משפחתית. בחברה מועסקים כ-24 אלף עובדים ב-19 אתרי ייצור. מחזור המכירות השנתי של החברה עומד על כ-5 מיליארד אירו. בישראל מחזיקה את הזיכיון לשיווק המותג מולר מחלבת טרה שבבעלות החברה המרכזית.

קבוצת בל היא יצרנית גבינה בינלאומית הפועלת מצרפת, אשר הגבינות שלה משווקות גם בשוק הישראלי, נוסף למעל 130 מדינות נוספות.

שוק תחליפי החלב צובר תאוצה בשנים האחרונות בישראל כמו גם בעולם, כשחברות מוצרים החלב מבקשות להתמודד עם ההאטה בצריכת חלב באמצעות יצירת חלופות והעמק הפנייה לקהלים של צרכנים הרגישים ללקטוז או כאלה המעדיפים לצמצם או להימנע מצריכת חלב.

שחר פלורנץ, סמנכ"ל הצמיחה והחדשנות של קבוצת שטראוס, מסר בתגובה לפניית "גלובס": "קבוצת שטראוס שמחה על הצטרפותן של מולר ובל, חברות מובילות בענף החלב העולמי, להשקעה בחברת YOFIX. ההשקעה מתווספת להשקעה קודמות של מחלבת שטראוס, בה שותפה חברת דנונה העולמית ב-YOFIX, והיא תחזק את פעילותה של החברה בשוק תחליפי החלב הצומח".