ג'י וואן של קרן פימי השלימה את רכישת חברת האבטחה אבידר

אבידר מספקת שירותי שמירה וניקיון ובין לקוחותיה משרדי ממשלה וגופים ציבוריים גדולים כגון אגד, רכבת ישראל, רשות שדות התעופה, התעשייה האווירית ועוד • בחודשים האחרונים נקלעה החברה לקשיים ובתחילת השנה הגישה לביהמ"ש בקשה דחופה למתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון

אלדד בן משה, ישי דוידי, מיקי אדיב, איתי בן זאב / צילום: ניא אסייג
אלדד בן משה, ישי דוידי, מיקי אדיב, איתי בן זאב / צילום: ניא אסייג

חברת האבטחה ג'י וואן השלימה את רכישת החברה המתחרה, אבידר, לאחר שהממונה על התחרות אישרה את העסקה בסוף ינואר, ושלשום אישר אותה בית המשפט המחוזי בחיפה. בג'י וואן מציינים כי "העברת הפעילות והנכסים שנרכשו במסגרת העסקה צפויה להתבצע בהדרגה במהלך חודש פברואר".

אבידר שהוקמה בשנת 1987 ומעסיקה כיום למעלה מ-1,600 עובדים היא מחברות השמירה והניקיון הגדולות במשק הישראלי, ובין לקוחותיה נמנים משרדי ממשלה וגופים ציבוריים גדולים כגון אגד, רכבת ישראל, רשות שדות התעופה, התעשייה האווירית ועוד. כ-60% מפעילות החברה מרוכזים במגזר המוסדי-ממשלתי.

בחודשים האחרונים נקלעה החברה לקשיים ובתחילת ינואר השנה הגישה לביהמ"ש בקשה דחופה למתן צו לפתיחת הליכים על-פי חוק חדלות פירעון. עוד ביקשה החברה כי הנאמן שימונה על-ידי בית המשפט יפעל לגביית עשרות מיליוני השקלים שמגיעים לחברה מלקוחותיה.

בבקשה נטען כי אבידר הגיעה לסחרור ואינה מסוגלת לשלם לעובדיה את משכורות חודש דצמבר 2019, בעקבות עיכוב תשלומים המגיעים לה ממדינת ישראל וזאת בשל הקיפאון הפוליטי. על-פי הנטען, מדובר בסכומים שהצטברו לכדי 20 מיליון שקל שטרם שולמו בגין שירותי אבטחה שכבר סופקו על-ידי החברה. עוד נכתב בבקשת החברה כי היא נפלה קורבן להונאה בהיקף של 14 מיליון שקל.

על פי נתונים שסיפקה אבידר לביהמ"ש, החברה צברה חובות בהיקף של כ-74 מיליון שקל, ובנוסף יש לחברה חובות מותנים נוספים בסך של 16.5 מיליון שקל. עקב מצבה הקשה של אבידר תשלם ג'י וואן עבורה סכום לא משמעותי של כ-3 מיליון שקל במזומן, ועוד 1.8% מההכנסות שיתקבלו באבידר בשנתיים הקרובות.

ג'י וואן: פתרונות אבטחה ומכללה לשוטרים

ג'י וואן, שעד 2017 נקראה G4S, עוסקת בשלושה תחומי פעילות: פתרונות אבטחה, הכוללים אספקת שירותים בתחומי הביטחון, האבטחה והשמירה, ומהווים את עיקר פעילותה; מגזר פעילות מוקדים - תחום בו היא מפעילה שירותי מוקד, סיור, פיקוח ובקרה והפעלת מערכות ביטחון ובטיחות; פעילויות טכנולוגיות - תחום הכולל מתן שירותי תכנון, אספקה, התקנה ותחזוקה במגוון טכנולוגיות מתח נמוך, ביטחון, בטיחות ומולטימדיה.

החברה גם הקימה בשותפות עם קבוצת שיכון ובינוי, באמצעות חברת פוליסיטי, את המכללה הלאומית לשוטרים של משטרת ישראל, כפרויקט BOT. בג'י וואן, אותה מוביל המנכ"ל מיקי אדיב, שולטת קרן פימי (66.5%).

החברה, שבה מועסקים כ-5,500 עובדים, הצטרפה לבורסה בסוף 2018 בעת שפימי השלימה הצעת מכר של מניותיה בסכום של כ-150 מיליון שקל, ששיקף לחברה שווי של כ-450 מיליון שקל. מאז ההנפקה הוסיפה המניה 20% לערכה ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-530 מיליון שקל. היום נסחרה מניית ג'י וואן בעלייה של כ-2%.