שינוי בשוק האלחוטי: מה גרם למניית טי-מובייל לזנק ב-11% אחוזים?

השופט המחוזי ויקטור מררו סיכום שהעסקה, ששווייה הוערך ב-26 מיליארד דולר כשנחתמה לפני שנתיים, ככל הנראה לא תזיק לתחרות במשק, ודחה את הטיעונים של מספר מדינות שניסו למנוע את העסקה תחת הטענה שמדובר במהלך אנטי-תחרותי

מנכ"ל T-Mobile, ג'ון לגרה / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס
מנכ"ל T-Mobile, ג'ון לגרה / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס

בית המשפט אישר את ההשתלטות של T-Mobile על חברת Sprint, מה שעתיד להביא איזון חדש לשוק ספקי האינטרנט האלחוטי ויבחון האם שלושת הענקיות בתחום יתחרו באותה מידה על משתמשי הסלולר כמו שארבעה חברות בגדלים שונים התחרו בעבר. 

השופט המחוזי ויקטור מררו סיכום שהעסקה, ששווייה הוערך ב-26 מיליארד דולר כשנחתמה לפני שנתיים, ככל הנראה לא תזיק לתחרות במשק, ודחה את הטיעונים של מספר מדינות שניסו למנוע את העסקה תחת הטענה שמדובר במהלך אנטי-תחרותי. 

"טי-מובייל הגדירה את עצמה מחדש ועשתה מהלכים בעד הצרכנים שאיתגרו את שתי החברות הבולטות של השוק" כתב השופט, והוסיף שהעסקה תאפשר לטי-מובייל להמשיך את אסטרטגיית העסקים המצליחה מעל כל ספק שלה לעתיד הנראה לעין. השופט גם דחה את הטענה שספרינט תוכל להמשיך להתמודד ללא העסקה. 

העסק תותיר את ארה"ב עם שלוש ספקיות עיקריות: וריזון, AT&T וטי-מובייל. מניות החברות טיפסו בימים האחרונים מאז שנכתב בוול סטריט ג'ורנל על פסק הדין הצפוי, סימן שמשקיעים מצפים שהמהלך יחזק את שלושת החברות. 

טי-מובייל וספרינט ניסו להתמזג בצורה כזאת או אחרת כבר למעלה משבעה שנים. הם נטשו נסיונות בשנת 2013 ו-2017 לפני שחברי הדירקטורין שלהם הגיעו להסכם בתחילת 2018 שנתן לטי-מובייל להשתלט על ספרינט. טי-מובייל תתחזק מהכמות המרשימה של הרשיונות לרדיו אלחוטי שמחזיקה בו חברת ספרינט. 

הניצחון במשפט מועיל גם לבעלים של טי-מובייל, Deutsche Telekom וסופטבנק, שהיא בעלת רוב חברת ספרינט. סופטבנק כבר מחפשת זמן מה דרך להציל את ההשקעה שלה בספרינט, שהוכחה כפחות ממצליחה.