תקציב הפרסום של LG בהיקף 7 מיליון שקל ירוכז ביהושע TBWA

תקציב הפרסום של LG פוצל עד כה בין יהושע TBWA ובין מקאן ואלי, וכעת הוחלט לרכז את כל התקציב במשרד אחד

רמי יהושע, יו"ר משרד הפרסום יהושע TBWA / צילום: איל יצהר
רמי יהושע, יו"ר משרד הפרסום יהושע TBWA / צילום: איל יצהר

שלוש שנים לאחר פיצול התקציב, LG ישראל עושה סיבוב פרסה ומרכזת את תקציב הפרסום שלה במשרד אחד: ל"גלובס" נודע כי התקציב ירוכז כולו הפרסום יהושע TBWA. היקף התקציב עומד על כ-7 מיליון שקל.

LG מחזיקה בישראל נציגות משמעותית הפועלת באמצעות יבואנים בלעדיים לכל אחד מקווי המוצרים שמשווקת החברה בישראל. החברה משוורת מוצרים בתחום הצגים והטלוויזיות, והיא שחקן מוביל גם בתחום מוצרי החשמל הלבנים.

עד לפני כעשור לא הייתה ל-LG סוכנות רשמית בישראל, ולכן תקציבי הפרסום של המוצרים הממותגים LG התנהלו לפי בחירת המפיצים המקומיים והתחלקו בן שלושה משרדים: שמעוני-פינקלשטיין, ירקוני בן נתן וגיתם BBDO. עם פתיחת הסוכנות בישראל הוחלט על העברת תקציבי השיווק והפרסום למטה, אך המפיצים המקומיים לא התלהבו מהרעיון, ולתקופה מסוימת היה מעין כיפוף ידיים בינם לבין המטה. בסופו של דבר התקציב רוכז כולו ביהושע TBWA, שהחזיק בו במלואו במשך חמש שנים.

ב-2016 החליטה החברה הבינלאומית, בניגוד לעמדת המפיץ הבינלאומי, על קיום מכרז פרסום חדש. פניות נעשו לכמה משרדי פרסום גדולים, בהם ראובני-פרידן וקבוצת אדלר-חומסקי. בסופו של מכרז הוחלט על פיצול התקציב בין המשרדים מקאן ואלי, שהיה אחראי על החלק המרכזי בתקציב וכלל את תחום הטלוויזיות והסלולר; לבין יהושע TBWA, שניהל את תקציב המוצרים הלבנים. עתה כאמור, שלוש שנים אחרי, מרוכז התקציב כולו שוב ביהושע. 

גיא בן יהודה, סמנכ"ל השיווק של LG, מסר בתגובה: "ההחלטה לריכוז תקציב השיווק אצל יהושע TBWA התקבלה על-מנת להביא ליעילות מקצועית, הנובעת מהיתרון שיש לעבודה עם משרד אחד בהסתכלות על כל פעילויות המותג ותחומי פעילותו בקטגוריות השונות - טלוויזיות, סלולר ומוצרים לבנים. אני מבקש להודות למקאן ואלי על העבודה המשותפת בשנים האחרונות".

לדבריו, "ההחלטה להחזיר את התקציב ליהושע TBWA התקבלה לאחר בחינת העבודה המשותפת בשנים האחרונות והתרשמותנו מיכולות המשרד".