דוח פינטק | פודקאסט

האם ויזה גילתה דרך להרוג בעדינות חברות פינטק חדשות?

הבנקים מחויבים לאפשר לחברות פינטק להתקשר אל חשבונות הלקוחות שלהם, אבל איך זה מתבצע בפועל? • חברת Plaid היא אחת מיצרניות צינורות התקשורת שעונות על הצורך • האם ויזה קנתה את החברה כדי לפתח אותה או כדי להרוג אותה בעדינות? • האזינו 

חברת הפינטק Plaid, המפתחת תשתית תקשורת המחברת בנקים עם מפתחי אפליקציות הפינטק, נרכשה לאחרונה על-ידי ענקית האשראי ויזה בסכום דמיוני של יותר מ-5 מיליארד דולר. נשאלת השאלה הפשוטה "מדוע"? וכאן יש מנעד מפתיע של תשובות וניתוחים סותרים בעיתונות הפינטק ובבלוגי הפינטק בעולם.

אם נתייחס לחברה כדימוי הצנרת של עולם הפינטק החדש המאפשרת הבנקאות הפתוחה, ניתקל בסוגי תגובות שונות. הראשונה, האינטואיטיבית, תטען כי ויזה פשוט רוצה "לשבת על הצנרת", לשים יד על כל מה שעובר בה ועל כל מי שמעביר חומרים בצנרת זו. לפי גרסה זו, ויזה זוכה בנקודת תצפית ושליטה אידאליות על עולם הפינטק של העתיד הקרוב. ויזה זוכה באחת התשתיות הרחבות והעמוקות של עולם הפינטק. באופן כזה היא שומרת על מיקומה כענק תשלומים ומבטיחה לעצמה מקום בטוח בעתיד מלא חידושים בלתי צפויים.

תשובה מנוגדת ומוזרה מציג הבלוגר קרלו קרדילי, הטוען כי ויזה רכשה את החברה פשוט כדי לחסל אותה באיטיות. מה הנימוקים של קרדילי, ומה אומרות פרשנויות נוספות?

מוזמנים להאזין ולעקוב אחרינו בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.