היועמ"ש נענה לבקשת דוד ביטן: יעביר את חומרי החקירה בעניינו אחרי הבחירות

באופן דומה נהג בזמנו מנדלבליט גם ברה"מ בנימין נתניהו: אז כמו היום הסכים היועמ"ש לדחות את העברת חומרי החקירה לחשודים בתיק נתניהו כדי להימנע מדליפת חומרי החקירה באופן שעלול לזהם את הליך הבחירות

ח"כ דוד ביטן / צלם: איל יצהר
ח"כ דוד ביטן / צלם: איל יצהר

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, נעתר לבקשת ח"כ דוד ביטן לדחות את העברת חומרי החקירה בתיק השוחד של ביטן לאחרי מערכת הבחירות. במכתב ששלחה היום (א') עו"ד אתי בן דור מפרקליטות מחוז תל-אביב מיסוי וכלכלה לבאי-כוחו של ביטן, נאמר כי חומרי החקירה יועברו לסנגורים לצורך התכוננות להליך השימוע ביום שלאחר הבחירות, 3 במרץ 2020. כמו כן הורה היועמ"ש לסנגוריו של ח"כ ביטן כי עליהם לתאם תאריך לשימוע לכל המאוחר ב-2 ביוני. 

"בשים לב למכלול נסיבות העניין החליט היועץ המשפטי לממשלה להשהות את מסירת חומרי החקירה לכלל החשודים עד למועד הבחירות הקבוע ליום 2 במרץ 2020", נאמר במכתב הפרקליטה.

יצוין כי באופן דומה נהג בזמנו מנדלבליט גם בראש הממשלה בנימין נתניהו: אז כמו היום הסכים היועמ"ש לדחות את העברת חומרי החקירה לחשודים בתיק נתניהו כדי להימנע מדליפת חומרי החקירה באופן שעלול להביא לזיהום הליך הבחירות. 

ב-26 בינואר השנה הודיעה הפרקליטות לח"כ ביטן ולבא-כוחו כי היועץ המשפטי לממשלה שוקל להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של לקיחת שוחד מבעלי אינטרסים שונים בסך של כ-990 אלף שקל, זכות לדירות ושוחד נוסף בהיקף שאינו ידוע במדויק; וכן בעבירות של בקשות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס, שביצע לכאורה בתשע פרשות שונות בין השנים 2011 עד 2017.

במקביל החליט היועץ המשפטי לממשלה שלא להעמיד לדין את ח"כ ביטן בשלוש פרשות נוספות בהן נחקר בחשד לעבירות דומות.

בנוסף לאמור, נשקלת העמדתו לדין של ביטן בעבירות מס, בכפוף לשימוע, בגין כך שלא דיווח לרשויות המס ולא שילם מס על הכנסותיו לאורך השנים 2017-2013 מתקבולי השוחד שקיבל, בסך כ-992 אלף שקל.

בד-בבד הודיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה לבא-כוחו של ארנון גלעדי, חבר מועצת העיר תל-אביב ומי שהחזיק בתפקידים בכירים בעירייה, כי המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים שוקל להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בעבירה של לקיחת שוחד בשנת 2011; וכי ביחס לשאר החשדות בעניינו טרם התקבלה החלטה.

הודעה דומה מסרה פרקליטות מיסוי וכלכלה גם ל-19 מעורבים נוספים, שבעניינם נמצאה תשתית ראייתית לכאורית להעמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של מתן שוחד, תיווך לשוחד, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון - כל אחד לפי חלקו.

ביטן מכחיש את המיוחס לו. באמצעות עורכי הדין דרור מתתיהו ואפרים דמרי, הוא טוען כי מעולם לא קיבל כספים או טובות הנאה בעד פעולות הקשורות בתפקידו כעובד ציבור. "כל ההחלטות שקיבל ח"כ ביטן, בעת שכיהן בתפקידים ציבוריים, היו החלטות ענייניות שהתקבלו על בסיס שיקול-דעת מקצועי, כשלנגד עיניו טובת הציבור והיא בלבד. לאחר שתיחשפנה הראיות והטענות כבדות-המשקל שבאמתחתנו, יתפזר הערפל, ותיחשף תמונה שונה בתכלית מזו המשתקפת מכתב החשדות", מסרו עורכי דינו.

מעורכי דינו של ח"כ ביטן, עוה"ד דרור מתתיהו ואפרים דמרי, נמסר: "אנו נמצאים בתקופה רגישה ביותר מבחינה פוליטית, בה גורמים בעלי עניין מבקשים לעשות שימוש פסול מוטה ומגמתי במידע, בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות. שימוש שכזה במידע, צפוי לגרום לפגיעה בטוהר הבחירות וברצון הבוחרים. לפיכך, אנו מברכים על החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אשר קיבל את עמדתנו".

*** חזקת החפות: גם אחרי הזימון לשימוע לפני הגשת כתב אישום, ח"כ דוד ביטן והחשודים הנוספים בתיק מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בכל עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.