לקראת השקת המוצר בארה"ב: סול-ג'ל מצטיידת במזומנים על חשבון מחיר המניה

חברת התרופות למחלות עור גייסה בהנפקה 28 מיליון דולר, מתוכם 5 מיליון מבעל השליטה מורי ארקין - ומנייתה ירדה בנאסד"ק ב-25%

מורי ארקין / צילום: תמר מצפי
מורי ארקין / צילום: תמר מצפי

חברת התרופות למחלות עור סול-ג'ל  (Sol-Gel), שעומדת לפני השקת המוצר הראשון שלה בארה"ב, הודיעה ביום שישי על גיוס של 23 מיליון דולר מהציבור, במניות ובאופציות. בעל השליטה בחברה, מורי ארקין, שהחזיק ב-67% ממניותיה לפני ההנפקה, רכש מניות ב-5 מיליון דולר נוספים בהנפקה פרטית נפרדת, שנעשתה במחיר זהה.

בעקבות הגיוס ירדה מניית החברה ב-25% בנאסד"ק ביום שישי, ושווי החברה בעת סגירת המסחר היה 216 מיליון דולר. החברה הציעה מניות ואופציות, כשמחיר המניה היה 11 דולר, ולמניות צורפו אופציות במבנה מעניין: אופציות ביחס של כ-0.8 אופציות לכל מניה, וכל אופציה ניתנת למימוש ל-0.8 חלקי מניה, כשמחיר המימוש הוא 14 דולר למניה, למימוש עד פברואר 2023.

את ההנפקה הובילו ג'פריז ו-BMO Capital, והשתתפו בה גם בנקי ההשקעות Raymond James ו-H.C. Wainwright. מחירה של מניית סול-ג'ל בתחילת המסחר ביום שישי היה כ-14 דולר, ועם ההנפקה צלל המחיר ל-10.6 דולר למניה - מתחת למחיר שנקבע בעסקה, אבל מעל למחיר הכלכלי, אם מביאים בחשבון גם את האופציות. מחיר זה נמוך ב-13% מהמחיר שבו גייסה החברה 75 מיליון דולר בהנפקתה הראשונה לבורסה בפברואר 2018. 

הסכום שגויס ישמש למהלכי השיווק להשקת שני מוצרים של סול-ג'ל: Epsolay לטיפול במחלת העור רוזציאה, ו-Twyneo לטיפול באקנה. שתי התרופות מבוססות על אנטיביוטיקה שעברה אנקפסולציה (עיטוף) בתוך המעטפת הננו-טכנולוגית של סול-ג'ל, המשפרת את החדירה של החומרים הפעילים לעור. שני המוצרים עברו בהצלחה ניסויים קליניים.

המוצר לטיפול ברוזציאה יוגש לאישור ה-FDA במהלך הרבעון הראשון של 2020; והמוצר לאקנה - ברבעון השני. הסכום יספיק לתחילת השקה, וכדי לתמוך בשיווק של שני מוצרים אלה לאורך זמן יידרשו סכומים נוספים או הסכמי שיווק. 

בשוק צפויה סול-ג'ל להיתקל בשני מוצרים חדשים, בדיוק לאותן שתי קטגוריות, של חברת פואמיקס האמריקאית-ישראלית. פואמיקס נסחרת לפי שווי של 270 מיליון דולר, אחרי שאושר המיזוג שלה עם חברת הדרמטולוגיה האמריקאית Menlo.