"משבר הקורונה אמור להיות משמעותי יותר; שוק ההון עוד מעכל"

כך אמר אלון גלזר מלידר שוקי הון במסגרת פורום דן & ברדסטריט בתל אביב • אבישי קרואני, מנכ"ל פעילים ניהול תיקי השקעות: "סביב שולחן ועדת השקעות היינו מעט דרוכים"

תושבים בבייג’ינג / צילום: Koki Kataoka, רויטרס
תושבים בבייג’ינג / צילום: Koki Kataoka, רויטרס

"הריבית חזקה יותר מהכל ובינתיים הריבית ניצחה את הקורונה. מישהו העביר כסף מהשוק לעו"ש? לא. כי זה חזק מאיתנו", כך אמר הבוקר אלון גלזר מלידר שוקי הון בכנס דן & ברדסטריט שנערך כעת בתל אביב. "לדעתי מדובר במשבר שאמור להיות יותר משמעותי ממה שקורה וזה יתחיל בחברות שממש קשורות לזה, כמו חברות האופנה והתיירות. אם המשבר הזה ימשיך הלאה אני חושב ששוק ההון לא עיכל את מה שקורה במשבר הקורונה".

אבישי קרואני, מנכ"ל פעילים ניהול תיקי השקעות, אמר בדיון: "2019 היתה שנה בה חווינו עליות שערים בכל אפיקי ההשקעה. את שנת 2020 פתחנו בהמשך המגמה של שנה קודמת ובעליות חדות, חדות מידי. עלי לומר ביושר כי סביב שולחן וועדת השקעות היינו מעט דרוכים. אמנם מרוצים מהתשואה אך לא מרוצים מהקצב המהיר. וכשהכל נראה טוב מידי צריך להרים את הראש ולחפש ברבורים שחורים. והברבור השחור אכן הגיע, וכהרגלו, ממקום לא צפוי. וירוס סיני עם שם של בירה דרום אמריקאית: הקורונה".

"החששות טלטלו את השווקים בעולם, אך לזמן קצר. אחת הסיבות למשך הזמן הקצר הינה הריבית הנמוכה, האפסית, השוררת בכלכלות המובילות בעולם. ככל שהריבית נמוכה עולה הצורך של המשקיעים להעלות את רמת הסיכון ולחזור מהר יחסית לשוק ההון. בשנים האחרונות, המשברים אופיינו כאלימים וקצרים. אלימים כי הברבור השחור פוגש שוק שעלה זמן רב והחברות בעלות מכפילי רוו גבוהים. וקצרים, כי הריבית האלטרנטיבית היא נמוכה עד אפסית. שוקי ההון מאמינים שגם האירוע האחרון יהיה קצר", הוסיף קרואני.

רונן מנחם, הכלכלן הראשי של בנק מזרחי טפחות, אמר: "חלק ממה שיקרה בעקבות האירוע זה יותר איזון על רקע התלות בסין. כמו כן, לדעתי נלמד הלקח מימי הסארס, שחודש לאחר מכן השוק עלה חזרה, וזה מה שמסביר מדוע השווקים לא יורדים בחדות".