ביל גייטס רכש פורשה חשמלית, ואלון מאסק לא נשאר חייב

גייטס חשף לאחרונה כי החליט לרכוש את אחת מהמתחרות של יצרנית הרכבים החשמליים טסלה • בתגובה, מאסק עקץ את גייטס בטוויטר

ביל גייטס ואלון מאסק / צילומים: HANNIBAL HANSCHKE, Olivier Chassignole/ AP
ביל גייטס ואלון מאסק / צילומים: HANNIBAL HANSCHKE, Olivier Chassignole/ AP

אלון מאסק לא מרוצה מהמיליארדר ביל גייטס. אחרי שגייסט רכש לעצמו פורשה טייקן חשמלית, המייסד והמנכ"ל של חברת הרכבים החשמליים טסלה עקץ את השותף-מייסד של מיקרוסופט בציוץ בטוויטר. "למען האמת, השיחות שלי עם גייטס היו מאכזבות", צייץ מאסק, בתגובה למשתמש טוויטר שתהה למה גייטס החליט לרכוש פורשה ולא טסלה. 

גייטס חשף כי העדיף לרכוש את אחת מהמתחרות של טסלה בראיון עם היוטיובר מרקז בראונלי. בראונלי שאל את גייטס לגבי הניסיון להתמודד עם המשבר האקולוגי על ידי מוצרים שמתמשים באנרגיה ירוקה, כמו מכוניות חשמליות. גייטס ציין כי בכל מה שנוגע לטווח נסיעה מכוניות חשמליות עדיין נמצאות מאחור לעומת רכבי בנזין, אך מכוניות נוסעים הן "מהגורמים המבטיחים ביותר" להורדת העלות הכספית של חלופות ידידותיות לסביבה. "ואם חייבים לתת שם של חברה אחת שעזרה להניע את זה, זו בהחלט טסלה", אמר גייטס, והוסיף כי הוא עדיין לא קנה את אחד מרכבי החברה. "בדיוק קניתי פורשה טייקן", הסביר. "אני חייב לציין שזה רכב במחיר פריומים, אבל הוא מאוד מאוד מגניב. זה הרכב החשמלי הראשון שלי ואני נהנה ממנו מאוד". 

מחיר פורשה טייקן טורבו בארה"ב עומד על כ-150.9 אלף דולר, ומחיר של דגם טורבו S מגיע כבר ל-185 אלף דולר. רכבי טסלה נחשבים גם הם ליקרים, אך המחיר ההתחלתי של מודל 3 הבסיסי מתחיל ב-39,490 דולר.