הדרך להכפלת שווי גולן טלקום: יציבות בהכנסות ועלייה קלה במנויים

פרטי העסקה למכירתה של גולן טלקום לידיה של סלקום ממחישים את הרכישה המוצלחת שביצעה חברת אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ), הנהנית תוך כשלוש שנים מהצפת ערך משמעותית

גיל שרון, מנכ"ל גולן טלקום / צילום ארכיון: תמר מצפי
גיל שרון, מנכ"ל גולן טלקום / צילום ארכיון: תמר מצפי

פרטי העסקה למכירתה של גולן טלקום לידיה של סלקום ממחישים את הרכישה המוצלחת שביצעה חברת אלקטרה מוצרי צריכה  (אמ"צ), הנהנית תוך כשלוש שנים מהצפת ערך משמעותית - גולן טלקום, החברה שנרכשה בכ-350 מיליון שקל, נמכרה כעת בכ-700 מיליון שקל. בנוסף, תוצאות חברת הסלולר שהציגה אמ"צ בדוחותיה הכספיים מאז הרכישה מעידים על נכונות המהלך.

חברת הסלולר הניבה רווחים נאים לאמ"צ במהלך השנים תחתיה, ובחלק מהשנים שנמצאה בבעלותה סייעה לה להתמודד עם פגיעה שספגה החברה האם במגזרי הפעילות האחרים שלה. כך, בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של 2019 נהנתה גולן טלקום מרווח תפעולי של קרוב ל-200 מיליון שקל שנבע בעיקר מהכנסה חד-פעמית "בגין ביטול התחייבות חוזה מכביד". מדובר בהחלטת משרד התקשורת על ביטול תשלום אגרות תמורת תדרים שהוקצו לה כבר ב-2012, אולם לא נעשה בהם שימוש בשנתיים האחרונות.

בגולן טלקום ציינו בדוחות כי בנטרול ההכנסה החד-פעמית, הרווח התפעולי שלה בשלושת החודשים הראשונים של 2019 הסתכם ב-80 מיליון שקל - סכום המשקף שיפור של 25% ביחס לתקופה המקבילה ב-2018, המיוחס בעיקרו לשיפור בהכנסות וצמצום בהוצאות תפעול. בשורה העליונה, הכנסותיה של גולן טלקום בין ינואר לספטמבר 2019 השתפרו ב-2% והתקרבו ל-400 מיליון שקל.

עוד הציגה גולן טלקום בדוחותיה לסיכום הרבעון השלישי של השנה כ-923 אלף מנויים. בדוחות הראשונים בהם הציגה אמ"צ את פעילותה של גולן טלקום, ב-2017, חברת הסלולר החזיקה ב-892 אלף מנויים, וה-ARPU שלה עמד על 50 שקל, כמו היום. בסיכום שנת 2017, הכנסותיה של גולן טלקום הסתכמו בכ-403 מיליון שקל, והרווח התפעולי שלה עמד על כ-71 מיליון שקל.