ספינת הקורונה: ישראלי רביעי נדבק בנגיף

הישראלי שאובחן כנושא את הנגיף שהה על אוניית הדיימונד פרינסס, והוא צפוי לרדת מהספינה להמשך טיפול בבית החולים צבאי ביפן • מחר צפויים להגיע בטיסה מיוחדת הישראלים שחולצו מהספינה • מהם הליכי הזהירות שננקטים, וכיצד נערכים לבואם?

ספינת הקורונה / צילום: STF, AP
ספינת הקורונה / צילום: STF, AP

רגע לפני החזרה לישראל אובחן ישראלי רביעי עם תוצאה חיובית לנגיף הקורונה. הישראלי שהה על אוניית הדיימונד פרינסס, והוא צפוי לרדת מהספינה להמשך טיפול בבית החולים צבאי ביפן.

פרופ' רן ניר-פז, מומחה במחלות זיהומיות מהמרכז הרפואי הדסה, יישאר ביפן להמשיך וללוות את הישראלים שנדבקו בנגיף והמאושפזים בבידוד בשני בתי החולים הצבאיים ביפן. לדבריו, מצבם של השלושה שכבר מאושפזים מוסיף להיות קל.

מטוס המנהלים שחכרו חברות הביטוח צפוי לנחות בישראל מחר (ו'), 21 בפברואר. המטוס המיוחד ינחת בנתב"ג ויעצור ברחבה מרוחקת מטרמינל 1 ומטרמינל 3. הנוסעים שהורשו לעלות על הטיסה יועברו לאוטובוס של מד"א וילוו על-ידי נציג משרד הבריאות ומד"א היישר לבית החולים שיבא בתל-השומר, שם נערכים לקליטתם להמשך הבדיקות וההשגחה.

כבודת הנוסעים תועבר למשאית של משרד הבריאות להמשך טיפול ובדיקה ולא תישאר בשדה התעופה בן-גוריון. מיד לאחר תדלוק המטוס המיוחד הוא ימריא חזרה למזרח, כך שהמטוס והצוות לא יישארו בישראל.