9 דרום קוריאנים שחזרו מישראל חלו בקורונה; אלה האתרים שבהם ביקרו

(עדכון) - הקבוצה שהתה בישראל בין התאריכים 8.2-15.12 ותשעה מחבריה אובחנו כחולים בקורונה - כך עדכן משרד הבריאות • אלה האתרים והמסלולים בהם ביקרה הקבוצה, ומהן הנחיות משרד הבריאות למי שבא עמם במגע?

עוברים ושבים ברחובות בייג'ינג עוטים מסיכות מחשש הקורונה / צילום: רויטרס
עוברים ושבים ברחובות בייג'ינג עוטים מסיכות מחשש הקורונה / צילום: רויטרס

משרד הבריאות הודיע כי התקבל עדכון מדרום קוריאה, לפיו תשעה תיירים מקבוצה ששהתה בישראל בין התאריכים 8.2-15.12 אובחנו כחולים בקורונה לאחר חזרתם לדרום קוריאה.

כעת פתח משרד הבריאות בחקירה אפידמיולוגית לאיתור המגעים של הקבוצה בישראל. במשרד גם הוציאו שורת הנחיות למי שבא במגע עמם:

כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה בהתאם למועדים והמקומות אשר יפורטו להלן, מתבקש להכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.

בנוסף, אם מתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות באתר תוך הודעה מראש ועל פי ההנחיות.

במשרד גם מציינים באילו אתרים ביקרה הקבוצה. כל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטיים אך ללא מגע הדוק, לא נדרש להיכנס לבידוד, אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים).

בנוסף, אם מתפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות באתר המשרד.

להלן המקומות וזמני החשיפה:

8.2 - לאחר השעה 20:00 מלון מגדל דוד בנתניה ומלון גלרי

9.2 - קיסריה, מלון גבריאל בנצרת, כניסת הבשורה, כניסת המשפחה הקדושה, מלון עין גב

10.2 - מלון עין גב, מסעדת טנורין, כנסית הבכורה של פטרוס הקדוש, כנסית הלחם והדגים

11.2 - מלון דיוויד ים המלח

 12.2 - מצדה. פארק תמנע. מלון לאונרדו נגב בבאר שבע

13.2 - הפארק הלאומי בבאר שבע, מערת המכפלה בחברון. מלון גרנד קורט בירושלים

14.2 - הר הזיתים בירושלים - בית פגי, כנסיית העלייה, כנסיית פאטר נוסטר, כנסיית דומינוס פלוויט, כנסית גת שמנים. הר ציון - חדר הסעודה האחרונה, קבר מרים, כנסית - gallicantu

15.2 - מסעדת ג'רוזלם גולד. עין כרם ירושלים - כנסית ג'ון הקדוש, כנסית הביקור, כנסית אן הקדושה, ברכת הצאן (בתסדה), כנסיית הקבר הקדוש, כנסיית anastasis

במשרד הבריאות מוסיפים כי עם התקדמות החקירה תפורסם רשימת מקומות מפורטת יותר בהם שהתה הקבוצה.

לאחר הודעת משרד הבריאות, הודיעה גם רשות הטבע והגנים כי מסלול הביקור שלהם נוטר ונמצא כי ביקרו בשלושה אתרי רשות הטבע והגנים תל באר שבע, מצדה וקיסריה. ניתנו הנחיות לעובדי האתרים שהיו איתם במגע בהתאם להנחיית משרד הבריאות.

מהנהלת מלון המלך דוד בנתניה נמסר כי "לאחר בדיקה מעמיקה מסתבר כי התיירים מקוריאה הגיעו למלון לפני 14 יום ב20:00 ועזבו אותו בשעות הבוקר המוקדמות למחרת. מלבד ארוחת הבוקר, אשר הכילה את התיירים המדוברים ומספר מצומצם של אורחים, לא ביצעו הקוריאנים שימוש במתקני המלון והיו באינטרקציה מינימלית עם שאר עובדי המלון ואורחיו.

"במלון מקפידים על שגרת ניקיון יסודי בחדרי המלון ומתקניו. נדגיש כי התיירים הנ"ל עזבו את המלון לפני 14 יום ולכן על פי הנחיות משרד הבריאות, עובדי המלון וכן אורחי המלון בשבועיים האחרונים אינם צריכים להיכנס להסגר אלא להיות ערניים לתסמיני המחלה.

"נציין כי כלל צוות המלון מרגיש טוב. הנהלת המלון בקשר ישיר עם משרד הבריאות ותמשיך לפעול על פי הנחיותיו".

30 תלמידים שהו בקרבתם של קבוצת התיירים מדרום קריאה

ממשרד החינוך דווח כי 30 תלמידים שהו בקרבתם של קבוצת התיירים מדרום קריאה. לפי הנחיות משרד הבריאות כי ישהו בבידוד, הנחה מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, למנות צוות ליווי לבית הספר. הצוות יכלול יועצים חינוכיים ופסיכולוגים של שפ"י; צוות בריאות שיכלול את הממונה על תחום הבריאות במשרד; צוות שידאג להעמיד אמצעים מקוונים כדי לעמוד בקשר עם התלמידים המבודדים בביתם ולתת להם בימי הבידוד את המענים הלימודיים הנדרשים.

אבואב הוסיף כי המשרד עומד בקשר רציף עם משרד הבריאות, ופועל בתיאום ובכפוף להנחיות שלו.

לפי הודעת המשרד, 30 תלמידים ושלושה מורים טיילו בתל באר שבע, באותו מועד בו נכחה שם קבוצת התיירים מקוריאה. אצל מורה אחד התפתחו סימנים. בהנחיית משרד הבריאות הוא ביקר בסורוקה עקב בדיקות ונשלח לבידוד בביתו. 

התלמידים הונחו על ידי משרד הבריאות להישאר החל ממחר (א') בביתם עד לתאריך ה-27 בפברואר.