הפתעה לפני הבחירות: הגרלה נוספת של מחיר למשתכן יוצאת היום לדרך

מטה הדיור הודיע כי יפתחו היום שורה של הגרלות קטנות ל-851 דירות באזור הצפון בלבד • רוב הדירות יהיו בחיפה, הנוספות יהיו בחצור הגלילית ובנוף הגליל

תוכניות המחיר למשתכן ברחבי הארץ / צילום: אייל פישר, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי
תוכניות המחיר למשתכן ברחבי הארץ / צילום: אייל פישר, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

האם מחיר למשתכן חוזרת חצי צעד לאחור? התוכנית הממשלתית, שנפתחה בשורה של הגרלות מקומיות צנועות, הומרה במחצית השנייה של 2017 בהגרלות של אלפי דירות ברחבי המדינה. לעומת זאת, היום (א') הודיעו מטה הדיור ומשרד הבינוי והשיכון על שורה של הגרלות קטנות ל-851 דירות באזור הצפון בלבד.

ההגרלות ייפתחו היום. רובן, 662 דירות, יהיו בחיפה, באזור המבואות הדרומיים של העיר (החלק הדרומי של שכונת נאות פרס); בנוף הגליל יוגרלו 170 יחידות דיור ובחצור הגלילית יוגרלו 19 דירות נוספות. הרישום להגרלה ייסגר בתאריך ה-12/3 ותוצאות ההגרלה צפויות להימסר לזוכים במהלך חודש מרץ. בחצור הגלילית ובנוף הגליל יינתן לזוכים מענק של 60 אלף שקל.

ממטה הדיור נמסר כי לראשונה ביטול העדיפויות בין הסדרות יעניק הזדמנות שווה לנרשמים המאוחרים לתוכנית לקבל הנחה משמעותית לרכישת דירה ראשונה. עוד נמסר, כי יחידות דיור אלה יתווספו לכ-76 אלף יחידות דיור שכבר הוגרלו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן ב-86 יישובים שונים בארץ (מתוך 100 אלף יחידות דיור אשר שווקו בהצלחה לקבלנים), כאשר נכון להיום למעלה מ-51 אלף דירות מהן בעלות היתר בנייה מלא או החלטת ועדה (היתר בתנאים). כ-72 אלף נרשמים כבר זכו בדירה במחיר מפוקח במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, מהם כ-28 בני מקום שזכו בדירה ביישוב מגוריהם.

זאב בילסקי, ראש מטה הדיור הלאומי, מסר כי ההגרלה הנוספת במחיר למשתכן שנפתחת היום הנה לראשונה הגרלה ממוקדת אזור - חיפה וצפון הארץ: "ההגרלה האחרונה שנסגרה לפני מספר שבועות הוכיחה מעל לכל ספק כי הביקוש לתוכנית הינו גדול והתוכנית ממשיכה לעצב את שוק הנדל"ן בישראל".