טוויטר בוחנת אפשרות לסימון מידע כוזב עם תוויות בצבעים בוהקים

הפיצ'ר ייתן למשתמשים לדרג מה הסבירות שהמידע בציוץ הוא מטעה באופן מכוון ומזיק, ועפ"י הפידבק מהקהל הציוץ יתויג בהתאם • טוויטר: "מידע כוזב הוא נושא מהותי, ואנו בודקים מספר דרכים לטפל בו"

מנכ"ל ומייסד טוויטר, ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס
מנכ"ל ומייסד טוויטר, ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס

טוויטר בוחנת את הרעיון של הוספת תוויות בצבעי כתום ואדום מתחת למידע כוזב שמצויץ על-ידי דמויות ציבוריות - כך אישרה החברה ביום חמישי. חדשות NBC פרסמו צילומי מסך מהניסוי של טוויטר, שמראה ציוץ של ברני סנדרס ופוליטיקאים אחרים עם התווית "מטעה בצורה מזיקה" ("Harmfully Misleading"). 

על-פי NBC, הרעיון הוא שהמשתמשים ידרגו מה הסבירות שהמידע בציוץ הוא מטעה באופן מכוון ומזיק, ועל-פי הפידבק מהקהל הציוץ יתויג בהתאם (אם יתויג בכלל). הניסוי משתמש בתוויות כתומות ואדומות, כאשר התוויות האדומות, כך נדמה, מצביעות על מידע שגוי ומסוכן בדרגת חומרה גבוהה יותר. 

מצגת מודלפת מטוויטר שמראה את הפיצ'ר החדש / טוויטר
 מצגת מודלפת מטוויטר שמראה את הפיצ'ר החדש / טוויטר


דוברת מטעם טוויטר מסרה כי החברה "בוחנת מספר דרכים" להילחם בפייק ניוז: "הניסוי עם התוויות הוא אופציה אחת שתשלב פידבק מהקהילה. מידע כוזב הוא נושא מהותי, ואנו בודקים מספר דרכים לטפל בו". 

בתחילת פברואר, הרשת החברתית הכריזה על איסור בנוגע להעלאת סרטוני "דיפ פייק" ותכנים שעברו מניפולציות דומות ושיכולים לגרום נזק רב. טכנולוגית ה"דיפ פייק" יכולה ליצור סרטונים שמראים פוליטיקאים אומרים אמירות פוגעניות, מתנהגים בצורה מביכה או אומרים דברים שהם כלל לא אמרו.

נושא ה"דיפ פייק" תופס חשיבות רבה לקראת הבחירות בארה"ב ב-2020, כאשר רבים חוששים מהפצת מידע כוזב באמצעות סרטונים שכאלה. מחקר מ-2019 מצא כי צוותי הקמפיין של המועמדים לנשיאות לא ערוכים מספיק להתמודדות עם סרטונים שכאלה, שיכולים לפגוע בקמפיין שלהם. 

אחד מהסרטונים הבולטים שבהם בוצעה מניפולציה (אם כי לא "דיפ פייק") הוא סרטון של ננסי פלוסי, יושבת-ראש בית הנבחרים של ארה"ב, שהואט ונערך כך שנראה שהיא נאבקת במילים שלה, מה שגרם לספוקלציה ברשתות החברתיות האם פלוסי הייתה שיכורה בזמן הסרטון. לסרטון זה נרשמו מיליוני צפיות.