964 דירות במקום 224 קיימות בשכונת רמת הנשיא בבת ים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א הפקידה את תוכנית התחדשות עירונית במתחם כ"ט בנובמבר בשכונת רמת הנשיא, אותה מקדמת קבוצת אלמוג בתכנונו של האדריכל אילן פיבקו

כך תיראה שכונת כ"ט בנובמבר בבת ים / הדמיה: פיבקו אדריכלים
כך תיראה שכונת כ"ט בנובמבר בבת ים / הדמיה: פיבקו אדריכלים

שמונה שנים אחרי שהתחילה התארגנות ליוזמת התחדשות עירונית במתחם כ"ט בנובמבר, בשכונת רמת הנשיא בבת ים, החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א להפקיד את התוכנית. מדובר ביוזמה של קבוצת "אלמוג" למתחם שמשתרע על שטח של כ-21 דונם בתחום הרחובות כ"ט בנובמבר בצפון, רחוב הרב ניסים יצחק מדרום ונתיבי איילון ממזרח. רחוב אסירי ציון עובר במרכז התוכנית ומפריד בין שני מתחמי בינוי. התוכנית נערכה ע"י האדריכל אילן פיבקו.

התוכנית כוללת 964 יחידות דיור שיוקמו בארבעה מגדלים בגבהים שינועו בין 37-25 קומות לאורך רחוב כ"ט בנובמבר ובשישה מבני מגורים בני 10 קומות לאורך רחוב הרב ניסים יצחק. התוכנית תחליף שמונה מבני מגורים ובהם 224 יחידות דיור שמתוכננים להיהרס. דירות התמורה, רובן ככולן, ירוכזו בחלק הדרומי של המתחם, בבניינים בני 10 קומות. דירות למכירה יהיו בבניינים הצפוניים והגבוהים יותר. בבניינים אלה תשולב גם פעילות של תעסוקה ומסחר. מהוועדה המחוזית נמסר כי השטח הממוצע לדירה יהיה כ- 93 מ"ר, וכי 194 מכלל יחידות הדיור יוקצו לדירות קטנות בגודל 55 מ"ר.

התוכנית כוללת שטח בהיקף חמישה דונם עבור מבנה ציבור שיוכל לשמש לבית ספר יסודי, מבנה דת, תרבות, ספורט, קהילה ורווחה, ומוסדות עירייה. במסגרת התוכנית הוקצו כ-600 מ"ר עבור שטח ציבורי פתוח.

הנספח החברתי לתוכנית, שהוכן ע"י מכון גיאוקרטוגרפיה, קובע שהתוכנית המקודמת תביא להתחדשות האזור. לפי מחברי המסמך, מדובר בשכונה מתבגרת מבחינת הרכב גילאים, ושהרמה הכלכלית-חברתית בה נמוכה יחסית. ההנחה היא שההתחדשות העירונית תביא אוכלוסייה של משפחות לאזור, ותסייע "להצעיר" את האזור. הדבר יתרום בין השאר לתדמית השכונה וגם לשווי הנכסים. יש לציין כי משך הזמן שבו ניתן לממש את זכויות הבינוי הוא 15 שנה.