"בברלין אני משלם כבר למעלה מעשור את אותו שכר דירה"

אסף אוני, כתב "גלובס" באירופה, הגיע לברלין לחודשיים ללימודים ונשאר 12 שנה - בינתיים • תקופה מסוימת הוא חי חצי מהזמן שם וחצי ביפו, מדלג בין שמש ואפרוריות, סדר ובלגן, אסף של פה ואסף של שם • ואף מילה על מחיר המילקי - אבל על מחירי הדיור כן • האזינו לפודקאסט "דברים שרואים משם" 

אסף אוני, ברלין / צילום: תמונה פרטית
אסף אוני, ברלין / צילום: תמונה פרטית

אסף אוני גילה שהוא אוהב עיתונות כשהיה בן 14 ונסע עם ההורים לשליחות בארה"ב, ככה קראו אז לרילוקיישן. מרוב דיכאון מהקור של אפסטייט ניו יורק ומזה שעקרו אותו מהחברים שלו - הוא היה בורח מהשיעורים בבית הספר, מתחבא בספרייה וקורא גיליונות ישנים של ה"ניו יורק טיימס". היום הוא כתב "גלובס" באירופה וגר כבר שנים בברלין, אבל עד לא מזמן הוא חי חצי מהזמן ביפו ואפילו החזיק שתי דירות במקביל כל עוד המחירים אפשרו. 

בראיון ל"דברים שרואים משם" אסף מספר על החיים בעיר שהתעוררה מתרדמת עמוקה, שעוד ועוד ישראלים עוברים אליה ושכבר הפכה למיתוס מקומי - על שכר הדירה שלא עלה כבר עשור, על איך מתמודדים כשמגלים שלכל העצים שם יש מספרים, וגם על היתרונות של להיות ישראלי כשמסתבכים עם החוק הגרמני. 

מוזמנים להאזין ולעקוב אחרינו באפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס, ספוטיפיי או באפליקציה האהובה עליכם.

 ברלין. צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
  ברלין. צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

דברים שרואים משם - פודקאסט חדש

בכל פעם שאנשים קרובים עוברים לגור בחו"ל, הם משאירים אחריהם שובל זוהר של אבק כוכבים. הם ניצחו את השיטה, הם יודעים משהו שאנחנו לא, הם נוסעים לשם, ואנחנו נשארים פה. אבל אחרי שהנצנצים שוקעים, מתחילים החיים האמיתיים. גם שם הרי נאבקים ביוקר המחיה, מתלבטים אם לקנות או לשכור דירה, יולדים ילדים ואז תוהים מה לעשות איתם בחופש, משלמים מסים ומקימים עסקים. הישראלים הם כבר תיירים די מנוסים, מדקלמים בעל-פה המלצות להצגות בברודוויי, לקופי שופס באמסטרדם ולטרקים בנפאל, אבל איך זה נראה כשמשאירים את הביצה הקטנה שלנו מאחור ועוברים לחיות שם באמת?

בפודקאסט הזה לא נדבר על השכונה הכי היפסטרית של לונדון, לא על הכפר הכי נידח בהודו ולא על כמה זול המילקי בברלין. טוב, אולי גם על זה, אבל מעבר לכך, ננסה לצלול למעמקי היומיום של הישראלים שחיים במדינות אחרות ולהבין איך הדברים עובדים שם. מה זה אומר להקים עסק בסינגפור, ללדת בארה"ב, לקנות דירה במדריד או לגדל ילדים בקופנהגן. אולי אפילו נלמד מזה משהו על עצמנו. "דברים שרואים משם" - שיחות עם ישראלים מעבר לים. אפשר להאזין גם באפליקציות הפודקאסטים השונות.