תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

המסע מסאו פאולו לתל אביב

בוגרי ארגון מסע מזניקים את הקריירה שלהם בישראל

ישראל – נקודת ההתחלה המבוקשת לקריירה בהייטק / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
ישראל – נקודת ההתחלה המבוקשת לקריירה בהייטק / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף מסע

מה גורם לצעירים משכילים, עם אופק קריירה מבטיח, לבחור בחברות הישראליות לתקופת התמחות, אחרי שכבר החלו לעבוד בארץ המוצא? שלושה מבוגרי ארגון מסע מספרים על המסע האישי שלהם.

תרומה מקצועית המבוססת על ניסיון בין לאומי

אחד היתרונות המשמעותיים של ארגון מסע, המסייע באיתור וגיוס מתמחים יהודים מרחבי העולם לחברות מקומיות, נעוץ בעובדה כי "מדובר במסלול מובנה המנוהל ע"י אנשים עתירי ניסיון ותשוקה לדבר", מספרת ג'ולי דויטש, מנהלת לקוחות אסטרטגיים בחברת WalkMe המקומית. "הגעתי לישראל בסוף 2016 והתחלתי, דרך מסע, התמחות בת 5 חודשים בחברת Signal Analytics. יחד איתי הגיעה קבוצה של עשרות צעירים נוספים והיכרות מוקדמת נערכה בין כולנו על מנת לייצר עבורנו כבר מן השלב הראשון רשת חברתית רחבה ומגוונת. השילוב המצוין בין מקום עבודה איכותי המתאים לי מבחינה אישית ומקצועית לבין חממה חברתית מחבקת, הפכו את תקופת ההתמחות שלי לחוויה מעצימה ומהנה. במהלך ההתמחות הבנתי שישראל היא המקום בו אני רוצה לחיות, ולכן לאחר סיומה נסעתי לארצות הברית כדי להשלים את הפרוצדורות לעלייה.

"ישראל עניינה אותי מאז ומעולם" ממשיכה ומספרת ג'ולי, "במהלך לימודי בתיכון בניו ג'רזי הייתי פעילה בקהילה היהודית המקומית ונחשפתי לישראליות ולחיים בישראל מזוויות שונות. הגעתי לראשונה לישראל לפני הלימודים האקדמיים שלי ואז נחשפתי לאפשרויות המקצועיות המוצעות בתוכנית של מסע. לאחר שהשלמתי תואר ראשון בניהול מידע וטכנולוגיה באוניברסיטת סירקיוז בניו יורק, ועבדתי כשלוש שנים ב-Deloitte - שאלתי את עצמי איפה אני רואה את העתיד שלי, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית. המחשבות האלה הביאו אותי למסע ולהתמחות כאן בארץ. עם סיומה של ההתמחות ואחרי שהבנתי סופית כי אני מעוניינת להמשיך ולחיות כאן, חזרתי לארה"ב להתארגנות קצרה ושבתי לארץ ביוני 2017. התחלתי לעבוד ב-WalkMe, שהציעו לקלוט אותי בחברה עוד בתקופת ההתמחות.

ג'ולי דויטש, מנהלת לקוחות אסטרטגיים, חברת WalkMe / צילום: דניאל בוטבול
 ג'ולי דויטש, מנהלת לקוחות אסטרטגיים, חברת WalkMe / צילום: דניאל בוטבול

"אני חושבת שמסע מעניק הזדמנות ייחודית למעסיקים בישראל ליהנות מהניסיון המקצועי ומהמוטיבציה של המתמחים בתוכנית. רבים מהם, כמוני, מגיעים לישראל לאחר שהשלימו את לימודיהם והתחילו את הקריירה. חשוב לי לציין כי "ההחלטה לעזוב את 'סיר הבשר' המקצועי לא מובנת מאליה - היא מקצועית ואישית, ולוקחת בחשבון את ההשקעה בתקופת התמחות נוספת, במצב בו לכאורה, הקריירה כבר החלה. אנחנו מביאים איתנו אינפוט מקצועי שמתבסס על הניסיון והלימודים שלנו בחו"ל ויכולת לתרום תרומה משמעותית לארגונים שמכוונים לשווקים הבינלאומיים.

"למרות הקשר עם ישראל, מעולם לא חשבתי שאחיה כאן, אבל התפתחות הקריירה, הקליטה שלי בארץ והתרבות הישראלית, שהתחברתי אליה, הכריעו את הכף. כל שנותר לי לקוות הוא שגם הארוס שלי מרוצה מן הבחירה שקיבלתי", חותמת ג'ולי את השיחה בחיוך.

מעונין במתמחים לחברה שלך? לחץ כאן>>

ההחלטה לעלות לישראל היא מהמוצלחות בחיי

לייזה רונקוני, בת 30, המתגוררת ביפו, סיימה לימודי תקשורת בברזיל ונתקלה לראשונה בפרסומים אודות מסע בפייסבוק. "עם סיום התואר שלי בברזיל התחלתי לעבוד כעוזרת שיווק בתחנת טלוויזיה מקומית", היא מספרת, "סה"כ מדובר במשרה לא רעה, אבל במהלך כל התקופה שאלתי את עצמי לאן אני יכולה לצמוח הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית, ולא ראיתי אופק משמעותי בברזיל. כשהתחלתי את התהליך במסע, לא ממש חשבתי שיש פה הזדמנות אמיתית להיקלט בישראל במהירות וליהנות מנחיתה רכה יחסית. התקבלתי להתמחות בתחום הווידאו בחברת wysdo, שבסיומה נקלטתי כעובדת שכירה בחברה.

לאחר כשנה ושוב באמצעות מסע, עשיתי מסלול של לימודי שיווק דיגיטלי במכללת elevation academy בת"א ועברתי לעבוד בתחום בחברת live-u המעסיקה כ-100 עובדים ונמצאת בכפ"ס.

לייזה רונקוני, חברת live-u / צילום: לייזה רונקוני
 לייזה רונקוני, חברת live-u / צילום: לייזה רונקוני

"זה לא פשוט להעתיק את החיים מברזיל לכאן", מספרת רונקוני, "שם לא הייתי פעילה בקהילה היהודית ולא למדתי עברית. קשיי השפה היו מאתגרים במיוחד וגם היום, אחרי כמעט שלוש שנים, אני לומדת לאט לאט. לשמחתי, הרגשתי שמחבקים אותי הן במסע והן בחברות בהן עבדתי ויותר מכל - נותנים לי מקום, לדעות שלי ולתרומה שאני מביאה. בניגוד לברזיל, שם המעמדות במקומות עבודה ברורים מאוד, פה גיליתי שהיכולת שלי לדבר עם מנהלים בארגון, עד לרמת המנכ"ל, היא עניין שבשגרה. כך אני מרגישה שאני יכולה להביא את הדעות והמקצוענות שלי לשולחן ולהשפיע באמת על החברה שבה אני עובדת.

"החיים בישראל טובים לי, יש לי מעגל חברים שאני אוהבת ומעריכה ובסך הכל, אני יכולה לומר בבירור כי ההחלטה שלי להגיע לארץ באמצעות מסע, הייתה בין המוצלחות בחיי".

הדרך מלוס אנג'לס לניו יורק עוברת בתל אביב

ג'וש גלרמן בן ה-22 מתגורר בימים אלה בניו יורק ועובד בשלוחה של חברת SimilarWeb בעיר. גלרמן, שנולד בלוס אנג'לס, סיים לימודי מנהל עסקים וכלכלה באוניברסיטת סנטה קרוז בחוף המערבי ולאחריהם למד סמסטר באוניברסיטת באקוני באיטליה. בין לבין, השלים כמה מסלולי התמחות בחברות טכנולוגיה מובילות בארצות הברית. "כאשר סיימתי את לימודיי, החלטתי לעצור לרגע לפני שאתחיל את מרוץ הקריירה ולחשוב איפה אני רוצה להיות ומה אני רוצה לעשות. עד תום לימודיי לא ביקרתי בישראל ולכן החלטתי להצטרף למסע, משום שרציתי לחוות את החיים בישראל, ולנצל את ההזדמנות על מנת לצבור ניסיון בינלאומי.

"בחרתי לעשות התמחות בחברת SimilarWeb במחלקת השיווק. תפקידי היה לנסח חומרים לקמפיינים שיווקיים שנועדו לעודד את לקוחות החברה, כרבע מיליון במספר, לרכוש ממנה את מוצרי הפרימיום".

ג'וש גלרמן, SimilarWeb / צילום: ג'וש גלרמן
 ג'וש גלרמן, SimilarWeb / צילום: ג'וש גלרמן

מסתבר שג'וש צבר ידע ומומחיות משמעותית במהלך התקופה כאן, ששירתו אותו לקראת תומה: "לפני סיום ההתמחות, החלטתי לאמץ קצת מהחוצפה הישראלית ושלחתי מייל למנכ"ל בו ביקשתי להמשיך ולעבוד בחברה. להפתעתי הגמורה תוך שתי דקות הגיע מייל חזרה שהזמין אותי לשיחה איתו, שם סיפרתי לו על מסע, על ההתמחות שלי ועל האופן בו אוכל לתרום לחברה. מיד לאחר השיחה כדור השלג החל להתגלגל ותוך זמן קצר מצאתי את עצמי כעובד מן המניין, והפעם בסניף בניו יורק".

ג'וש מאמין כי למתמחי מסע יש תרומה מהותית לחברות הישראליות, על אחת כמה וכמה בתחום ההייטק: "במהלך ההתמחות שלי עבדתי בצוות בינלאומי שנהנה משילוב של תרבויות שונות וכיווני מחשבה יצירתיים. היכולת המדהימה הזאת לייצר קהילה שמביאה לשולחן תרבויות, השכלה ואופן חשיבה מכל קצוות תבל, יחד עם היכולת הישראלית לשבור כל מסגרת ולייצר מציאות חדשנית בכל פעם, יוצרת יתרון עסקי עצום".

הוא מסכם ואומר כי "אני מרגיש שנפלה בידי זכות גדולה לעבוד עבור חברת טכנולוגיה ישראלית בניו יורק. הייתה לי חוויה מדהימה בארץ, רכשתי מיומנויות וחברים רבים ואפילו למדתי להיות 'תכלסי' כמו הישראלים, דבר שאין ספק שישרת אותי בהמשך. אני רואה את מרכז חיי בארצות הברית ואני מאוד שמח לעבוד פה עבור חברה ישראלית מצליחה. אני מאמין שאני וחבריי למסע מהווים רשת בוגרים שמחוברת לישראל ולזירה העסקית בה, מה שיתרום לכולנו ויאפשר לנו ולחברות שבחרו בנו להתמחות, ליצור אקו-סיסטם מבטיח במיוחד".

מעונין במתמחים לחברה שלך? לחץ כאן>>