יועץ בכיר של כחול לבן: "לגנץ אין אומץ לתקוף באיראן"

בהקלטה שפורסמה בחדשות 12 על ידי עמית סגל נשמע ישראל בכר, יועץ אסטרטגי מוכר, טוען כי "גנץ מסכן את ישראל" • בכר יעץ בעבר גם לליכוד ולמפלגות אחרות • כחול לבן: "צר לנו כי תעשיית השקרים מבית היוצר של נתניהו ממשיכה לפעול גם הערב"

בני גנץ נואם לאחר פרסום תוצאות המדגם / צילום: כדיה לוי
בני גנץ נואם לאחר פרסום תוצאות המדגם / צילום: כדיה לוי

‏ישראל בכר, אחד מצוות היועצים האסטרטגיים של כחול לבן, הוקלט בעודו מותח ביקורת קשה על יו"ר המפלגה בני גנץ. בהקלטה שהשמיע עמית סגל בחדשות 12 אמר בכר, בין השאר: "גנץ מסכן את ישראל, אין לו אומץ לתקוף באיראן, זה הבן אדם".

היועץ בכר מצטט בשיחה המוקלטת את הח"כית עמר ינקלביץ, שגם היא נגד גנץ. "הוא חלש וטיפש, אפס מאופס ואסור שיהיה ראש ממשלה". בכר, יועץ אסטרטגי מוכר, יעץ בעבר גם לליכוד ולמפלגות אחרות.

מכחול לבן נמסר בתגובה: "צר לנו כי תעשיית השקרים מבית היוצר של נתניהו ממשיכה לפעול גם הערב".

ההקלטות, מהחוג הקרוב של יושב ראש כחול לבן, מתיישבות היטב עם תעמולת הליכוד שתקפה את גנץ על "עמדותיו הלא ברורות בסוגיית איראן והיעדר נחישות נגדה". זאת בנוסף, לטענתם, על היותו "חלש וחסר ניסיון מנהיגותי לאומי".

גורם בכחול להן אמר ל"גלובס" כי מישהו הפיל בפח את בכר, וכי הדברים שאמר על גנץ הם דעתו האישית בלבד שאינה משקפת את ההערכה שרוחשים אליו חבריו להנהגה.

בהקלטה אחרת שפרסם ירון אברהם בערוץ 12 נשמע מקורבו של בנימין נתניהו, נתן אשל, מציע לאיתמר בן גביר מקום משוריין בליכוד בבחירות הבאות, אם יאות לפרוש מהמירוץ כעת.