פברואר השחור: ירידה של כ-6% בפדיונות הקניונים בחודש החולף

נמשכת המגמה: פדיונות הקניונים מושכים את השוק למטה, בעוד המרכזים הפתוחים שומרים על יציבות לעומת פברואר אשתקד • הפדיונות ביום הבחירות היו החלשים ביותר מבין שלושת מועדי ההצבעה בשנה האחרונה

קונים בדיזנגוף סנטר / צילום: שלומי יוסף
קונים בדיזנגוף סנטר / צילום: שלומי יוסף

פברואר השחור: אחרי פתיחה חיובית בחודש ינואר, פדיונות הקניונים מציגים ירידות של 5.9% בחודש פברואר 2020 - כך עולה מנתוני חברת ריס (RIS) שהגיעו לידי "גלובס". בממוצע נרשמה ירידה כוללת בפדיונות בשיעור של 2.9%, זאת כשעיקר הירידה נרשמה כאמור בקניונים, בעוד שהמרכזים הפתוחים רושמים שחיקה מינורית בהרבה של 0.4%.

עוד עולה מנתוני ריס כי הפדיונות ביום הבחירות היו החלשים ביותר מבין שלושת מועדי ההצבעה בשנה האחרונה. הבחירות האחרונות שחלו ב-2 במרץ אומנם תרמו לפדיונות המרכזים המסחריים, שעמדו על פדיון יומי למטר של 89 שקל, זאת לעומת ממוצע פדיון יומי למטר של 50 שקל במהלך שנת 2019. ואולם ימי הבחירות הקודמים היו מוצלחים בהרבה עבור ענף האופנה והקניונים, שכן ביום הבחירות שנערך בספטמבר האחרון נרשם פדיון יומי למטר של 116 שקל, ואילו ביום הבחירות שחל באפריל 2019 נרשם נתון מרשים עוד יותר עם פדיון יומי למטר של 126 שקל.

בין המרכזים המסחריים שדווקא צומחים בתקופת הזמן הזו מציינת ריס לחיוב שלושה מרכזים של קבוצת ביג, שרשמו גידול בפדיונות: ירכא עם 3.4%, בית שמש עם 3.2% ונצרת עם 2.7%. בנוסף מצוינים לחיוב גם שני מרכזים של קניוני עופר מקבוצת מליסרון: בילו סנטר אאוטלט שצמח שמעל 10% וקניון עופר אדומים שצמח ב-2.9%. 

ירידה בפדיונות ימי הבחירות
 ירידה בפדיונות ימי הבחירות