פברואר 2020: נתב"ג עלה ב-2%; מספר התיירים שהגיעו לישראל לא ירד

עם זאת, שר התיירות יריב לוין מעריך כי השמירה על מספר התיירים בחודש פברואר אינה חסינה: "יש להדגיש כי המשך התפשטות נגיף הקורונה צפוי להביא לירידה במספר התיירים שתורגש כבר בחודש הקרוב"

נתב"ג / צילום: שאטרסטוק
נתב"ג / צילום: שאטרסטוק

חודש פברואר 2020 בנתב"ג יסתכם בגידול של 2% בתנועת הנוסעים, שעמדה על 1.38 מיליון נוסעים (הלוך ושוב). הגידול הוא בהשוואה לתנועת הנוסעים בפברואר 2019 שעמדה על 1.36 מיליון נוסעים - עלייה של 9% לעומת פברואר 2018. מכאן שהגידול הפוטנציאלי הצטמצם ל-2%. ההערכות הן שבחודש מרץ השלכות משבר הקורונה יבואו לידי ביטוי בצורה חזקה יותר ככל שמתבטלות עוד ועוד טיסות.

גם בתיירות הנכנסת לישראל לא נרשמה ירידה: בחודש פברואר 2020 נכנסו לישראל 344 אלף תיירים - מספר דומה לזה של פברואר אשתקד ועלייה של כ-15% ביחס לפברואר 2018.

במשרד התיירות מעריכים כי אומדן ההכנסות מתיירים בחודש פברואר הסתכם ב-1.7 מיליארד שקל. עם זאת, שר התיירות יריב לוין מעריך כי השמירה על מספר התיירים בחודש פברואר אינה חסינה. "לצד הישג זה, יש להדגיש כי המשך התפשטות נגיף הקורונה צפוי להביא לירידה במספר התיירים שתורגש כבר בחודש הקרוב", מסר לוין.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, מסר כי משבר הקורונה "עלול להביא לפגיעה בענף כולו בישראל, כמו גם במדינות רבות בעולם. מדובר באירוע כלל-עולמי שלא ברור כיצד ומתי יסתיים, אולם משרד התיירות נערך כבר כעת ל'יום שאחרי' הקורונה, במטרה להחזיר את התיירות לימי ההצלחות ושבירת השיאים".