"גנץ הפסדת בבחירות": לדברי נתניהו, למחנה השמאל יש רק 47 מנדטים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג לבלוק 58 חישוב על גבי לוח, המראה שלימין הציוני בכנסת יש 58 מנדטים ולעומת זאת, לשמאל הציוני יש 47 מנדטים. החישוב מתבסס על כחול לבן (33 מנדטים), ישראל ביתנו (7 מנדטים) והעבודה-גשר-מרצ (7 מנדטים)

בנימין נתניהו / צילום: Atef Safadi, Associated Press
בנימין נתניהו / צילום: Atef Safadi, Associated Press

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת בלוק 58 כי הציבור הישראלי נתן לו יותר קולות אי פעם בהיסטוריה של המדינה: "קיבלנו 3 מנדטים יותר, בעזרת השם 4 יותר. גנץ מנסה לגנוב את הבחירות. זו לא דמוקרטיה. גנץ, הפסדת בבחירות, רד מן הרעיון הפסול שיגדיל את השסע בעם". כך אמר נתניהו, כשהוא מתייחס להצעה להעביר חוק שיחסום ראש ממשלה עם משפט פלילי מקבלת המנדט להרכבת הממשלה.

נתניהו הציג במהלך הישיבה חישוב על גבי לוח המראה שלימין הציוני בכנסת יש 58 מנדטים ולעומת זאת, לשמאל הציוני יש 47 מנדטים. החישוב מתבסס על כחול לבן (33 מנדטים), ישראל ביתנו (7 מנדטים) והעבודה-גשר-מרצ (7 מנדטים).

יצויין שגם המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, מגדירות את עצמן כלא-ציוניות.

עוד אמר נתניהו: "המהלך שמוביל גנץ בשעות האחרונות חותר תחת יסודות הדמוקרטיה ותחת רצון הבוחר. חזרנו והתרענו בבחירות שגנץ חובר לתומכי הטרור ברשימה המשוללת בניסיון לבטל את רצון הציבור. חבריי ואני ומיליוני אזרחים שתמכו בנו לא ניתן לזה לקרות".

עוד במהלך הישיבה אמר נתניהו כי לפני הבחירות הוא קיבל הצעה ״לעשות משהו שהיה יכול להביא לי את הניצחון אבל להבעיר את כל המזרח התיכון". נתניהו רמז שבקמפיין הליכוד נשקלה פעולה יזומה על הר הבית לטובת הציבור היהודי.

ח״כ בני גנץ הגיב: "ביבי, שתה כוס מים, תמתין לתוצאות האמת, ותבטיח לכבד אותן".