אלון גונן ממשיך להגדיל את חלקו ב-Plus500: קנה מניות ביותר מ-4 מיליון ליש"ט

המייסד השותף מנצל את תוכנית הרכישה העצמית החדשה של פלוס500, כשנה וחצי לאחר שמכר חלק מהחזקותיו במניותיה ביותר מ-100 מיליון ליש"ט • מניית החברה, הנסחרת בלונדון, עלתה מתחילת השבוע ב-11% ומשקפת לחברה שווי שוק של יותר ממיליארד ליש"ט

חצי שנה לאחר שחזר לרכוש את מניותיה של חברת Plus500 , שהוא נמנה עם מייסדיה, שוב מגדיל אלון גונן את החזקותיו בחברה. בדיווח לבורסת לונדון אתמול (יום ד') הודיעה החברה, המספקת פלטפורמה למסחר מקוון בחוזי הפרשים (CFD) על מניות, מט"ח, סחורות ומדדים, כי גונן רכש יותר מ-440 אלף מניות שלה. רכישת המניות של גונן השבוע נעשתה במחיר נמוך משמעותית מהמחיר שבו מימש את החזקותיו בחברה ב-2018 בהיקף של יותר מ-100 מיליון ליש"ט.

על פי הדיווח של פלוס500 אתמול, גונן שילם השבוע יותר מ-4.17 מיליון ליש"ט (יותר מ-5.3 מיליון דולר) עבור רכישת 445,064 מניות של החברה, במחיר של 9.38 ליש"ט למניה. המייסד השותף של חברת הפינטק, שמניותיה נסחרות בלונדון ומשרדיה הראשיים נמצאים בחיפה, ביצע את הרכישה ביום שני האחרון באמצעות החברה הישראלית ספרטה 24.

מניית פלוס500, שעולה הבוקר ב-1.4%, טיפסה מתחילת השבוע בכ-11% והשלימה עלייה של כ-22% בשלושת החודשים האחרונים. כעת משקפת המניה לחברה שווי שוק של 1.03 מיליארד ליש"ט.

הדיווח על רכישת המניות על-ידי גונן בא בעקבות הודעתה של פלוס500 בפברואר על השקת תוכנית חדשה לרכישה עצמית של מניות החברה (buyback), שבמסגרתה תרכוש בחזרה מניות שלה בשווי של עד 30 מיליון דולר. בתוכנית ה-buyback הקודמת שהשלימה פלוס500, החברה ביצעה רכישה מחדש של מניות בשווי 50 מיליון דולר. בתוכנית הקודמת, שהושקה באוגוסט 2019, השתתפו, בין השאר, המייסד השותף גונן ומנכ"ל החברה, אסף אלימלך, ברכישת מניות פלוס500 בשוק הפתוח, במהלך שהביע אמון בחברה. באותו מהלך שילם גונן יותר מ-3.3 מיליון ליש"ט תמורת יותר מ-468 אלף מניות, במחיר ממוצע של 7.06 ליש"ט למניה.

בשנים קודמות מימשו גונן ושאר השותפים המייסדים של פלוס500 את החזקותיהם בחברה תמורת מאות מיליוני דולרים - ובמחירי מניות גבוהים הרבה יותר מהמחירים כיום. כך, בספטמבר 2018 מכרו חמשת המייסדים - גונן, גל הבר, אלעד בן-יצחק, עומר אלעזרי ושלומי ויצמן - מניות פלוס500 בתמורה כוללת של 146 מיליון ליש"ט, במחיר של 15.5 ליש"ט למניה. כעבור שלושה חודשים מכר גונן עוד מניות במחיר של 13.9 ליש"ט למניה, ובתמורה כוללת של 31 מיליון ליש"ט.

חוזי הפרשים נמנים עם המכשירים הפיננסיים הפופולריים בזירות מסחר מקוונות בעולם. חוזה הפרש (CFD) הוא מכשיר פיננסי ממונף, שערכו נגזר ממחיר נכס הבסיס (למשל, מניה, מדד, מטבע או חוזה עתידי על סחורות), כפי שנקבע על-ידי זירת המסחר. המשקיעים בחוזי הפרשים אינם נדרשים להפקיד את מלוא שווי ערכן הנקוב של העסקות שהם פותחים, אלא רק אחוז מערכן כבטוחה. הרווח או ההפסד בהשקעה כזאת נובע מההפרש בין מחיר החוזה במונחי נכס בסיס במועד סגירת הפוזיציה לבין מחירו במועד פתיחת הפוזיציה. המסחר בחוזי הפרשים טומן בחובו סיכון גבוה במיוחד, בין השאר, בגלל המינוף הגבוה.

בדיווח אתמול לבורסת לונדון מסרה פלוס500: "עדיין מוקדם לומר איזו השפעה תהיה לביצועים הטובים יותר של החברה ברבעון הנוכחי על התוצאות לשנת 2020, בהתחשב בכך שייתכן כי הרמות המוגברות של התנודתיות בשוק לא יימשכו".