בהלת הקורונה: לוח הטיסות בנתב"ג נצבע באדום

ברשות שדות התעופה מדווחים על ביטולן של 1,662 טיסות בחודש מרץ ועל 530 טיסות שבוטלו בינואר ובפברואר • אל על עדיין לא הודיעה רשמית על שינויים בלוח הטיסות שלה ליעדים באירופה שהתווספו לרשימה השבוע, אולם היא תיאלץ להמשיך לצמצם את הטיסות

נמל תעופה בן-גוריון שומם בצל בהלת הקורונה / צילום: דודי מור
נמל תעופה בן-גוריון שומם בצל בהלת הקורונה / צילום: דודי מור

לוח הטיסות של נתב"ג נצבע היום (ו') בצבע אדום עם שורת טיסות מבוטלות. 

לא מדובר רק בטיסות של החברות שהצהירו כי יפסיקו לטוס לישראל, כמו לופטהנזה, הכוללת את מותגי הקבוצה סוויס ואוסטריאן איירליינס, שטיסותיהן יופסקו עד 27 במרץ. מדובר בעשר טיסות יומיות ליעדים מהם נדרש בידוד - שווייץ, גרמניה ואוסטריה.

אייר פראנס עדיין לא הכריזה על הפסקת הקו לתל-אביב, אולם שש טיסות בוטלו בסוף השבוע הזה. גם חברות הלואו קוסט ריאנאייר ו-וויז אייר עוצרות את טיסותיהן ליעדים החדשים ברשימה.

לוח הטיסות של נתב"ג מראה היום ביטולים נוספים: חברת הלואו קוסט טראנסאוויה מבית אייר פראנס KLM ביטלה את טיסתה לפריז, ישראייר ביטלה טיסה לזלצבורג ואיבריה, וכמוה אל על שביטלו טיסות למדריד. הטיסות היו אמורות להמריא בסוף השבוע הזה.

צילום מסך מאתר רשות שדות התעופה / צילום: צילום מסך
 צילום מסך מאתר רשות שדות התעופה / צילום: צילום מסך

אל על עדיין לא הודיעה רשמית על שינויים בלוח הטיסות שלה ליעדים באירופה שהתווספו לרשימה השבוע: גרמניה, ספרד, שווייץ ואוסטריה, אולם יש לשער כי החברה תיאלץ להמשיך לצמצם את הטיסות ליעדים אלה. זאת בעקבות הצניחה בביקוש לטיסות לאור החשש של ישראלים מהשלכות הבידוד למשך 14 ימים אחרי החזרה לישראל, בשילוב מניעת הכניסה לזרים ממדינות אלה. טיסות אל על ליעדים באיטליה כבר הופסקו זמנית.

בשעה 08:00 הבוקר נכנסו לתוקף תקנות שאוסרות כניסת נוסעים זרים שיגיעו מאוסטריה, גרמניה, ספרד, צרפת ושווייץ. כ-8,000 אזרחים ממדינות אלה, רובם מצרפת, שוהים כיום בישראל. רבים יצטרכו למצוא פתרונות לטיסה מישראל לאור הביטולים הרבים. עובדי רשות האוכלוסין וההגירה, ביחד עם רשות שדות התעופה, מסייעים למאות תיירים לעזוב את ישראל.

המדינות שנמצאות ברשימת הבידוד מהוות 30% מכלל התנועה של הנוסעים בנתב"ג: איטליה, צרפת וגרמניה - כל אחת עם 6% מכלל תנועת הנוסעים; ספרד עם 4%; שווייץ עם 3% ושאר מדינות מזרח אסיה. התנועה הממוצעת למדינות אלה היא 7.1 מיליון נוסעים בשנה.

עוד לפני שהכריזה לופטהנזה על ביטול של יותר מ-70 טיסות בשבוע ליעדים אליהם היא טסה מנתב"ג, ברשות שדות התעופה מדווחים על ביטולן של 1,662 טיסות בחודש מרץ ועל 530 טיסות שבוטלו בינואר ובפברואר (כולל 89 טיסות של חברת התעופה הטורקית אטלס שפשטה את הרגל).

בסך-הכול מדובר בכמעט 2,200 טיסות המשקפות ירידה של 665 אלף נוסעים - וזה כאמור לפני לופטהנזה, ריאנאייר ווויז אייר שהפסיקו את טיסותיהן ליעדי הבידוד. נתב"ג נראה שומם מתמיד בימים אלה, ואין אור בקצה המנהרה לשובו לפעילות התוססת האופיינית.