חברות הפקה | בלעדי

אבוט-המאירי במו"מ עם דורי מדיה על שותפות במחלקת הדרמות

אם המשא-ומתן יצלח, אבוט-המאירי תהפוך שותפה בתחום הדרמות ותקבל לניהולה כחמש הפקות של דורי מדיה, ביניהן הסדרות "שאבבניקים" ו"מלכת ירושלים"

איתן אבוט וגיא המאירי / צילום: תמונה פרטית
איתן אבוט וגיא המאירי / צילום: תמונה פרטית

בדרך למיזוג בתחום הפקת הדרמות? ל"גלובס" נודע כי חברת ההפקה אבוט-המאירי במשא-ומתן עם קבוצת דורי מדיה על כניסה לשותפות במחלקת הפקת הדרמות. אם המשא-ומתן יצלח, חברת אבוט-המאירי תהפוך שותפה בתחום הדרמות ותקבל לניהולה כחמש הפקות של דורי מדיה, ביניהן הסדרות "שאבבניקים" ו"מלכת ירושלים".

על הנייר החיבור בין שתי חברות ההפקה מתבקש: אבוט-המאירי היא חברת הפקה המזוהה בעיקר עם תוכניות ריאליטי מצליחות, ביניהן "הישרדות", "המרוץ למיליון", "אקס פקטור", "היפה והחנון" ועוד. החברה אומנם פועלת בתחום הדרמות ואף עומדת מאחורי סדרות דרמה מצליחות כמו "שטיסל" ו"סרוגים", אך אין ספק כי קיים פער בין היקף הפעילות שלה בהפקת תוכניות ריאליטי לבין דרמות - תחום בו יכולה החברה להתרחב באופן משמעותי.

דורי מדיה היא אחת מחברות ההפקה המשמעותיות בתחום הדרמות, בו היא פועלת באמצעות חברת דורי מדיה דרסט. החברה היא יזמית ומפיקה של פורמטים בינלאומיים לסדרות ודרמות וחתומה בין היתר על הפקות כגון "שבאבניקים", "מטומטמת", "פולמן", "גאליס" ועוד.

את החברה הקים דני פארן, המכונה לעתים גם "אבי הטלנובלות בישראל", אשר נשאר לנהל את החברה גם לאחר שנרכשה על-ידי מפל תקשורת שבבעלות נדב פלטי ותמי מוזס. אחרי פרישתו לקח את מושכות הניהול בנו יוני פארן, שנחשב דמות מפתח בחברת ההפקה. בתעשייה מתארים אותו כמנהל מוכשר, יזם בעל חזון בתוכן והפקה, וזוקפים לזכותו חלק משמעותי מההצלחה של חברת ההפקה.

כפי שנחשף ב"גלובס", לאחרונה הודיע פארן על החלטתו לעזוב את דורי מדיה. עזיבתו עשויה לטלטל באופן משמעותי את התנהלות החברה, בעיקר בגלל שאחרי שדרסט נרכשה על-ידי פארן, היא המשיכה להתנהל כחברה משפחתית, ובני המשפחה שזורים בתוכה בכל נקודות הניהול המשמעותיות - כך למשל עידית, אחותו של יוני פארן, כיהנה כמנהלת התוכן של החברה, וכעת לא סביר שתישאר.

כאמור, אבוט-המאירי היא חברת הפקות מהגדולות והמשמעותיות בארץ, אך יש להניח כי אם החיבור לדורי מדיה יתממש, זה יתרחש באמצעות זרוע נפרדת. אבוט-המאירי הוקמה על-ידי איתן וגיא המאירי. ב-2016 נרכשו 51% ממניות החברה על-ידי חברת התוכן ההולנדית פרימנטל, ולא ברור האם הפעילות הנוספת תיעשה איתם או על-ידי השותפים הישראלים באופן עצמאי. בכל מקרה, בדרך צפויות מהמורות, שלא כולן קשורות רק בשתי חברות ההפקה.

למשל, בתוך מכלול הדרמות שאמורות להגיע לשותפות, שתי הפקות - "שאבבניקים" ומלכת ירושלים" - אומנם נמצאות בדורי מדיה, אך הפיתוח שלהן נעשה בחברה אחרת שבבעלות משפחת פארן, ולא בטוח שהמשפחה תוותר בקלות על הזכויות שלה ביצירות, בעיקר בהתחשב בכך שהם לא מתכוונים לצאת משוק ההפקות ומתעתדים להקים חברה עצמאית.

בנוסף, יש גם סימן שאלה לגבי נכונותם של יוצרי ההפקות ואנשי המפתח בחברת ההפקה לעבור לניהול של חברה אחרת. "יוצרים והפקות הם לא שקי תפוח אדמה חסרי דעה שאפשר להעביר ממקום למקום", אומר שלא לייחוס בכיר בתעשייה. לדבריו, העברה של הפקה ממקום למקום מזכירה במידה מסוימת ניהול תקציבי פרסום - בשני המקרים לגוף שמנהל אותם נדמה שאפשר להעביר אותם בקלות יחסית, אך לעתים מתברר שהם אינם "מוצרים" שאפשר להעביר מיד ליד, ויש להם דעות והשגות משלהם לגבי המקום שבו מנהלים אותם".

סימן שאלה יש גם לגבי הישארותם של שתי דמויות מפתח נוספות: עידית פארן, מנהלת התוכן של החברה, ושי קפון, הבמאי הבכיר שמנהל את מחלקת הדרמה.

בחברות ההפקה אבוט-המאירי ודורי מדיה סרבו להתייחס לידיעה. גם יוני פארן בחר שלא להגיב.