ענקית התוכן פרימנטל משתלטת על אבוט-המאירי

רכשה 51% מחברת ההפקה הישראלית שבבעלות איתן אבוט וגיא המאירי ■ השניים ימשיכו לנהל את החברה ■ פרימנטל מחזיקה בבעלות על מותגי תוכן כמו "אקס פקטור", "איידול" ו"גוט טאלנט"

איתן אבוט ו גיא המאירי / צילום:פרטי
איתן אבוט ו גיא המאירי / צילום:פרטי

הישג נוסף לתוכן הישראלי: ענקית התוכן "פרימנטל מדיה" רכשה 51% ממניות חברת ההפקה הישראלית "אבוט-המאירי". ל"גלובס" נודע כי העסקה נחתמה בימים האחרונים.

פרימנטל, חברה בריטית בבעלות קבוצת התקשורת הגרמנית RTL, היא אחת מחברות הפיתוח והפקת הפורמטים הגדולות בעולם, המחזיקה בבעלות על מותגי תוכן כמו "אקס פקטור", "איידול" ו"גוט טאלנט".

חברת "אבוט-המאירי" - בבעלותם של איתן אבוט וגיא המאירי, אשר ימשיכו לנהל את החברה - נוסדה לפני כעשור ומאז הפיקה גרסאות מקומיות לפורמטים בינלאומיים מצליחים כמו "אקס פקטור", "הישרדות" "המרוץ למליון", "היפה והחנון" ו"הרווק", והפיקה תוכן מקורי כמו "איט גירלס" של ערוץ הוט הבידור הישראלי, "TLV" ו"זוג מנצח", שנמכרו בהצלחה בעולם. באמצעות חברת-הבת "אבוט-המאירי-ברקאי", מפיקה החברה סדרות דרמה איכותיות כמו "שטיסל" ו"סרוגים".

לחברות בינלאומיות שונות יש נציגויות בארץ, כאשר העסקה הבולטת ביותר בתחום נחתמה על-ידי החברה המתחרה של פרימנטל - אנדמול, אשר רכשה בשנת 2013 את השליטה בחברת ההפקה של אלעד קופרמן, ובאותה שנה רכשה גם מניות בזכיינית ערוץ 2 רשת.

פרימנטל מדיה היא אחת מחברות ההפקה ופיתוח הפורמטים הגדולות בעולם. בין השאר היא משמשת בעלים של הפורמטים "אמריקן איידול", "אקס פקטור" ו"America's Got Talent" ועוד עשרות פורמטים בינלאומיים בולטים בעולם. החברה פועלת ב-29 מדינות, משדרת בכל שנה 350 תוכניות ויוצרת למעלה מ-10,000 שעות שידור.

סנגיטה דיסאיי, COO של קבוצת פרימנטל מדיה ו-CEO של מדינות השווקים המתפתחים, מסרה: "ישראל היא שוק מאד יצירתי, והרכישה הזו מספקת לנו הזדמנויות רבות לשיתוף-פעולה מקומי. מה שמשך אותנו במיוחד הם היכולות היצירתיות וההפקתיות של 'אבוט-המאירי' והתאמתן לערכי הקבוצה".

איתן אבוט וגיא המאירי הגיבו במשותף: "אנו שמחים לקראת האפשרויות האמנותיות והמסחריות שמספקת לנו החבירה לפרימנטל מדיה, ובטוחים שהמהלך יוביל לצמיחה ולהתרחבות הדדית".