אי.די.בי פתוח: הקורונה יפגע באופן משמעותי בתוצאות ישראייר

בחברה מעריכים כי הנגיף יביא גם לעיכוב במכירת החברה הבת ישראייר, ולמכירתה במחיר נמוך מהפוי • באי.די.בי צופים כי תירשם השפעה מהותית על תזרים המזומנים שלה

חברת אי.די.בי פתוח, שבשליטת אדוארדו אלשטיין, מעריכה כי התפרצות נגיף הקורונה בעולם תביא לעיכוב במכירת החברה הבת ישראייר, ולתמורה נמוכה יותר מהצפוי בעת מכירתה. כתוצאה מכך, תירשם השפעה מהותית על תזרים המזומנים של אי.די.בי.

היום עדכנה אי.די.בי כי הנהלתה, יחד עם הנהלתה של ישראייר, עוקבות באופן שוטף אחר התפשטותו של נגיף הקורונה ברחבי העולם, ובגדר כך - על הנחיותיהם של גורמי הממשלה בעניין זה . "בין היתר, עקב הנחיות שפורסמו על-ידי משרד הבריאות, חלה ירידה חדה בהיקף ההזמנות והטיסות שמפעילה ישראייר וצפויה לפגוע באופן מהותי בהכנסות ובתוצאות הכספיות של ישראייר, אשר נוקטת בפעולות שונות להיערכות עם המצב, ובגדר כך אף נמצאת בדיונים עם משרד האוצר לשם קבלת תמיכה ממדינת ישראל ", הודיעה אי.די.בי .

עוד נמסר בהודעת אי.די.בי, כי הירידה בהיקף ההזמנות והטיסות והמשך התפשטותו של נגיף הקורונה צפויה להשפיע באופן מהותי על פעילות ישראייר ותוצאותיה, על עיתוי מכירתה ועל התמורה שצופה אי.די.בי לקבל במסגרת מכירה כאמור. "כפועל יוצא מכך, לאירוע הנ"ל תהיה השפעה מהותית על תזרים המזומנים החזוי של החברה", ציינה אי.די.בי בהודעתה.

יש לציין כי באי.די.בי עושים בשנתיים האחרונות מאמצים גדולים למצוא רוכש לישראייר, לאחר שמיזוגה אל תוך חברת אל-על נבלם בידי מ"מ הממונה על התחרות. לפני כשנתיים הציעה אי.די.בי את ישראייר במחיר של כ-65 מיליון דולר, אולם בהיעדר רוכשים הופחת המחיר אשתקד לכ-55 מיליון דולר .

במסגרת מגעים שניהל בתחילת השנה מנכ"ל אי.די.בי ערן סער עם מנהל קרן פורטיסימו יובל כהן, אף דובר על מחיר נמוך עוד יותר של כ-45 מיליון דולר, אולם מגעים אלו הוקפאו באחרונה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. כך, שהמחיר הסופי לפיו תימכר ישראייר עלול להיות נמוך עוד יותר.

לאחרונה שלח מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, מכתב לעובדי החברה ובו ציין כי ישראייר וענף התעופה כולו נמצאים במשבר, וכי ימים קשים עוברים על החברה. הוא הוסיף כי החברה צפויה לספוג הפסד כבד ברבעון הראשון של 2020, וערב כך היא נדרשת לצמצם בכ-15% את מספר עובדיה.