טוויטר השיקה תגית חדשה נגד מניפולציות. האם היא תגיע לפיד העברי?

הרשת החברתית החילה ביום ראשון תגית חדשה בשם "המדיה מניפולטיבית" על מנת לסמן בין היתר סרטונים ערוכים ו"זיופים עמוקים" שיכולים לייצר אירועים שמעולם לא התרחשו • האם היא תגיע לישראל?

טוויטר / צילום: שאטרסטוק
טוויטר / צילום: שאטרסטוק

טוויטר החילה לראשונה ביום ראשון את התגית החדשה "המדיה מניפולטיבית" על סרטון ערוך של סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. הסרטון שותף על ידי מנהל המדיה החברתית של הבית הלבן, דן סקבינו, וצויץ מחדש על ידי הנשיא דונלד טראמפ. הסרטון זכה לעשרות אלפי ציוצים מחדש ולייקים ואלפי תגובות.

הסימון של טוויטר הינו המבחן הראשון למדיניות חדשה שחברת המדיה החברתית הכניסה ב-5 במרץ' לפיה היא תתייג ציוצים המכילים מדיה מניפולטיבית שכוללת בין היתר סרטונים ערוכים וכלה בדוגמאות מתוחכמות יותר המכונות "זיופים עמוקים" שיכולים לייצר אירועים שמעולם לא התרחשו.

הציוץ המסומן עם הסרטון הערוך של ג'ו ביידן / צילום: צילום מסך מתוך טוויטר
 הציוץ המסומן עם הסרטון הערוך של ג'ו ביידן / צילום: צילום מסך מתוך טוויטר

במקרה הנוכחי מדובר בקליפ של ג'ו ביידן, שמתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, המבוסס על נאום שנשא בקנזס סיטי ביום שבת האחרון. הווידאו ששותף בטוויטר על ידי סקביניו וטראמפ נערך באופן כזה שזה נראה כאילו ביידן תמך בטעות בטראמפ לבחירה מחודשת לנשיאות.

האם הסימון יגיע גם לציוצים בישראל, דוגמת הסילוף שהפיץ ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום הבחירות - סרטון בו נראה בני גנץ קורא למצביעים לכאורה לא לבחור בכחול לבן. מהר מאוד התגלה כי הסרטון נערך וגנץ שיתף את גרסאתו המלאה.