נגיף הקורונה | סיקור שוטף

הכנסת הורתה ל-3 ח"כים להיכנס לבידוד; מספר החולים בארץ: 337

שלושה ח"כים נמצאים בבידוד בהוראת הכנסת • תיירים ישראלים לא יוכלו להיכנס בחודש הקרוב למדינות האיחוד האירופי • החלו שינויים בתחבורה הציבורית • אל על: כ-5,500 עובדי החברה וחברות בנות שלה הוצאו לחל"ת • מספר החולים בארץ: 337

אולם ספורט בגרמניה עם מיטות מוכנות לקליטת חולי קורונה / צילום: Boris Roessler/dpa, AP
אולם ספורט בגרמניה עם מיטות מוכנות לקליטת חולי קורונה / צילום: Boris Roessler/dpa, AP

● אפליקציה חדשה של משרד הבריאות מאפשרת לכם לכתוב את שם הרחוב שלכם ולראות אם יש בסביבתכם חולי קורונה

23:10

ממידע שהגיע בשעה האחרונה לקצין הכנסת ניצב יוסף גריף, שהו שלושת חברי הכנסת: רם בן ברק, אלון שוסטר וצחי הנגבי בשבוע שעבר במחיצתו של שי חג'ג', ראש מועצת מרחבים, אשר אובחן כחולה קורונה.

בשיחה שקיים ניצב גריף עם אודי קליין - סגן ראש לממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, נמסר לו כי הנושא הובא לידיעתו של המשרד ועל כן כבר נוצר קשר עם חברי הכנסת אשר קיבלו הנחיה להיכנס לבידוד מיידי.

בנוסף, מלשכתו של השר אריה דרעי הודיעו כי ביום א׳ האחרון (15 במארס) נערכה באולם הישיבות במשרד הפנים בירושלים, ישיבה בהשתתפות שי חג׳ג׳, ראש מועצת מרחבים ויו״ר מרכז שלטון רשויות מקומיות.

חג׳ג׳ אובחן היום (יום ג׳) כחולה קורונה. מלשכתו של דרעי מסרו שהישיבה בה נכח חג׳ג׳ נערכה לפי כל הכללים המחמירים.

כך לפי הודעת משרדו של דרעי: ״בחדר נכחו כל העת עשרה אנשים ששהו במרחק האחד מהשני ונמנעו ממגע. הערב, מיד לאחר ההודעה כי חג׳ג׳ חולה בקורונה, הכניסו עצמם כל משתתפי הישיבה לבידוד. כעת הם ממתינים לתחקור של משרד הבריאות שיקבע את המשך ההליך לגביהם".

בישיבה נכחו שר הפנים, אריה דרעי, מנכ״ל משרד הפנים, מרדכי כהן, יו״ר מרכז שלטון מקומי, חיים ביבס, סגן יו״ר שלטון מקומי בני ביטון, ברק סרי, יועץ התקשורת של שר הפנים, עו״ד יהודה זמרת, היועץ המשפטי של משרד הפנים, אלי רגב, מנהל מנהל החרום במשרד הפנים וראש המועצה הממונה בירכא, מוני מעתוק, סמנכ״ל משרד הפנים וראש מועצה הממונה בטבריה, אריאל יוצר, סגן הממונה באגף תקציבים באוצר, גלית וידרמן, ראש אגף בכיר לבקרת הון אנושי במשרד הפנים, איתי טמקין, עובד אגף התקציבים במשרד האוצר וריאל שמיר בלאט, מ"מ דובר משרד הפנים.

21:50

מספר החולים המאומתים בישראל עלה הערב ל-337, מדובר בעליה של 13 חולים מהמספר עליו דווח בשעות הבוקר.

20:47

האיחוד האירופי סוגר את הגבולות: רק אזרחים ותושבים יורשו להיכנס

מנהיגי האיחוד האירופי החליטו הערב ליישם את הצעת הנציבות האירופית מאתמול, ולסגור את גבולות האיחוד האירופי לחודש הקרוב רק לאזרחי מדינות האיחוד, תושבים ובני משפחותיהם. גם אזרחים בריטיים יוכלו להיכנס לאיחוד האירופי, למרות שבריטניה פרשה מהאיחוד באופן פורמלי.

המשמעות היא, בין השאר, כי תיירים ישראלים לא יוכלו להיכנס בחודש הקרוב למדינות האיחוד האירופי. הצעד אומץ כחלק מהניסיון להיאבק בהתפרצות הקורונה.

20:35

אל על הודיעה כי היא מאריכה את תקופת ביטולי הטיסות שלה למרבית היעדים. הל"וז המצומצם יפעל עד ל-4 באפריל (במקום 28 במרץ). 

זו רשימת היעדים שאליהם אל על עצרה טיסותיה: אמסטרדם, אתונה, אודסה, ברצלונה, ברלין, בוקרשט, בודפשט, בוסטון, ג'נבה, ונציה, וינה, ורשה, זלצבורג, זאגרב, טיביליסי, לרנקה, ליסבון, לאס וגאס, מדריד, מנצ'סטר, מרסיי, מילאנו, מינכן, מומביי, נאפולי, ניס, סופיה, פראג, פרנקפורט, ציריך, קייב, קרקוב, קטאניה, רומא, סן פרנסיסקו, בריסל, מוסקבה, לוס אנג'לס ומיאמי.

19:18

בעקבות המאבק בקורונה: ממחר ייסגרו כל סניפי הרישוי בארץ. פעולות דחופות יבוצעו באמצעים המקוונים.
כמו כן, תבוטל התליית רישיונות נהיגה בשל אי ביצוע קורס בשיטת הניקוד, תינתן אורכה לחידוש רישיון הנהיגה וביצוע טסט שנתי לרכב.

19:10

שגריר ישראל בגרמניה, ג'רמי יששכרוף, נדבק בקורונה, וכתוצאה מכך רוב העובדים נשלחו לבידוד והשגרירות נסגרה למעשה. גורמים בשגרירות אישרו ל"גלובס" כי יששכרוף, ביחד עם הציר בשגרירות, אהרון שגיא, אובחנו כנשאי "קורונה" בבדיקה שנערכה אתמול (ב'). השניים ככל הנראה נדבקו במהלך פגישה עם חבר פרלמנט גרמני, שאובחן גם הוא כחולה בנגיף. משגרירות ישראל בברלין נמסר כי "השניים מרגישים טוב ונמצאים בבתיהם". יששכרוף ושגיא נמצאו בבידוד כבר מיום שישי, בשל הפרסום באותו היום כי חבר הפרלמנט אובחן עם קורונה. מהשגרירות נמסר כי: "שגרירות ישראל בברלין נסגרה וצוות השגרירות עבר לבידוד ביתי".

18:55

אל על בדיווח נוסף לבורסה: "לוח טיסות הנוסעים שלה צומצם באופן משמעותי והותאם עקב הירידה בביקוש הנובעת, בין היתר, מהנחיות הגורמים הרלוונטיים ומגבלות שונות המוטלות על השבים מחו"ל, כך שהחברה מפעילה נכון למועד דיווח זה מספר מצומצם של טיסות למספר נתיבים". הכוונה היא לסגירת מרבית קווי התעופה של אל על והשארת כ-6 קווים ליעדים שהיא מגדירה כחיוניים לשמירה על נתיבי אוויר עם ישראל בהם למשל פריז, לונדון, ניו יורק, יוהנסבורג.

עוד מעדכנת אל על כ-5,500 עובדים של החברה וחברות בנות שלה הוצאו לחופשה ללא תשלום עד ליום 31 במאי 2020. אל על ממתינה בקוצר-רוח לתשובת משרד האוצר לבקשתה להגיש לה הלוואה של כ-700 מיליון שקל לתקופה של 15 שנים. אל על נשלחה בתחילת השבוע לעדכן מקצה שיפורים בתכנית התייעלות שהיא הכינה קודם לכן.

17:15

אל על תוציא מטוס לחילוץ הישראלים התקועים בפרו. המדינה תשלם לאל על עבור חכירת המטוס, אך לא תגבה כסף מהצעירים שיעלו על הטיסה.

שר החוץ ישראל כ"ץ מסר כי "בפעילות שקיימתי מול חברת אל על גויסו המשאבים המתאימים, וסוכם על הוצאת מטוס ראשון על-ידי החברה בטיסה מיוחדת לפרו, להבאתם ארצה של הצעירים הישראלים השוהים שם לפני כניסת הסגר לתוקפו. במסגרת המבצע יובאו הצעירים ארצה חינם וללא תשלום".

מועד הטיסה ייקבע על-ידי משרד החוץ בתיאום עם הרשויות בפרו. לפי כ"ץ, "כעת מתארגנת פעילות להשגת מימון והוצאת מטוס נוסף. אני מודה לחברת אל על על ההירתמות לבקשתי ולמבצע הלאומי". 

16:45

משרד הבריאות החל במבצע הסברה מיוחד באמצעות כרוזים במגזר החרדי. בריכוזי המגזר החרדי נשמעים הכרזות בעברית ואידיש על-מנת להבהיר את הדחיפות חסרת התקדים בציות להוראות המשרד לאוכלוסייה.

16:40

בצל משבר הקורונה, חברת החשמל ורשות החשמל החליטו לצאת במהלך להקלה על עסקים מסחריים, קטנים ובינוניים. מדובר על בתי מלון, מסעדות, בתי קפה ובתי מסחר אשר מתקשים לשלם את חשבון החשמל הקרוב.

חברת החשמל תאפשר "גרייס" בטווח דחייה של עד 30 יום ממועד התשלום המקורי. הלקוחות לא ייפגעו, לא ינותקו, ולא תגבה מהם ריבית פיגורים.

הקלה זו מצטרפת להחלטה להקל על הלקוחות הפרטיים של חברת החשמל, שלא לנתק לקוחות חייבים.

16:10

חברת המשלוחים Wolt מודיעה על תוכנית תמיכה פיננסית לשליחים העצמאיים שייאלצו להיכנס לבידוד. התוכנית החדשה תספק מענה לשליחים העצמאיים שעובדים עם וולט, אשר יימצאו כנושאים את נגיף הקורונה או כאלה שייאלצו להישאר בבידוד ביתי בשל חשש לחשיפה לנגיף מתוקף הנחיות משרד הבריאות. גובה הסיוע לזכאים יחושב כ70% מממוצע התשלום היומי לאותו שליח ב-28 הימים האחרונים כפול 14 יום, עד תקרה מקסימלית של 2,240 שקל לשליח. עלות המהלך לוולט ישראל עשוי להגיע למיליוני שקלים.

15:20

משרד החוץ: אתמול התקבלה פנייה במחלקה לישראלים בחו"ל באגף לעניינים קונסולרים במשרד החוץ של סטודנטים ישראלים שלומדים במולדובה, לאחר שאלה לא הצליחו למצוא טיסות חזרה לארץ.

המחלקה לישראלים בחו"ל פנתה לחברת ישראייר, שהתגייסה מיד ושלחה אתמול שני מטוסים שהחזירו כ-380 סטודנטים ארצה.

שגריר ישראל במולדובה סייע בהשגת האישורים הנדרשים לנחיתת המטוס. בהמשך למאמצים אלה, יצא מחר מטוס נוסף של ישראייר לקישינב על-מנת להחזיר את הסטודנטים שנותרו שם.

לא ברור עדיין מה עם אלה שתקועים בדרום אמריקה ובמקומות אחרים. לרבות ממדינות בדרום מזרח אסיה. במשרד אומרים כי נבדקים פתרונות שונים. אחת מסוכנויות הנסיעות הציעה למטיילים המבקשים לשוב מדרום אמריקה, טיסה לכיוון אחד לישראל במחיר שנע בין 2,600 ל-4,000 דולר .

15:15

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום דיון בראשותו בנושא הרחבת הבדיקות ובחינת שיטות בדיקה נוספות לאיתור נגיף הקורונה. בדיון במשרד ראש הממשלה בירושלים ישתתפו שר הבריאות, ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל מד"א, ראש שירותי בריאות הציבור, מנהל בית החולים שיבא וגורמים נוספים. 

14:30

היקף החולים בנגיף הקורונה עלה ל-324 איש. 299 חולים במצב קל, 9 במצב בינוני, 5 במצב קשה ו-11 חולים החלימו. 

בדרך לסגר בפועל: לאחר שבימים האחרונים מנסים במשרד הבריאות להבהיר לציבור כי אנחנו מצויים בעיצומו של משבר בריאות ודרך ההתמודדות עמו מחייבת את התגייסות הציבור והקשבתו להנחיות, משרד הבריאות פירסם לפני זמן קצר רשימת הנחיות מפורטת, שמהדברים העולים בה ניתן להבין כי האזרחים נדרשים לשהות בביתם, למעט עבור צרכים הכרחיים. בין האיסורים המפורשים: אסור ללכת לפארקים, אסור ללכת לקניונים, אסור ללכת לים, אין לצאת מהבית למעט במצבים המחייבים זאת. חנויות מסחר שאינן חיוניות (כגון מזון, תרופות וטואלטיקה) חייבות להיסגר, והחל מיום ראשון תופסק גם הפעילות האלקטיבית בבתי החולים הציבוריים. נדגיש כי בשלב זה מדובר בהנחיות של משרד הבריאות שטרם נחתמו בצו מחייב. 

12:20

מטופל דיאליזה שטופל בביה"ח וולפסון נמצא חיובי לקורונה לפנות בוקר. הוא הועבר מיד למחלקה הייעודית לטיפול בחולי קורונה, וכל מי שהיה איתו במגע נשלח לבידוד. בוצע חיטוי יסודי של המקום לפי נהלי משרד הבריאות. כעת מתבצעת חקירה אפידמיולוגית של המקרה.

בתוך כך, מספר החולים ברשות הפלסטינית עלה ל-41. שני החולים החדשים, תושבי רמאללה שהגיעו מחו"ל דרך גשר אלנבי, הוכנסו לבידוד במתקן ביריחו.

12:15

נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק, פנה היום לשרים ולראש הממשלה וכתב: "כפי שבוודאי ידוע לכם, ענף המלונאות היה הראשון להיפגע כתוצאה ממשבר הקורונה ויהיה גם האחרון להתאושש ממנו. הענף חווה פגיעה אנושה כמוה לא ידע מעולם, אשר הביאה לקריסתו באופן מוחלט"

לפי חייק, יותר מ-300 מלונות בישראל כבר סגרו שעריהם ושלחו לבתיהם עשרות אלפי עובדים. "במצב כזה בו המלונות סגורים, ללא הכנסות, נטל ההוצאות הקבועות עלול להביא את המלונות לחדלות פירעון. למלון סגור אין יכולת לשלם מסים, היטלים וארנונה וכיוצ"ב".

תחשיב ההתאחדות הוא שהמלונות הסגורים חייבים בתשלום הוצאות קבועות בסך של כ-121 מיליון שקל לחודש (כ-2,400 שקל לחדר ריק לחודש). הארנונה לבדה מהווה כ-40%-50% מסך ההוצאות הקבועות.

"אנו מבקשים מכם לגבש בהקדם חבילת פיצוי הפוטרת את המלונות מתשלום ההוצאות הקבועות במהלך המשבר ובחודשי ההתאוששות הארוכים שיבואו לאחריו. אני מניח כי ברור לכולנו שבמצב הנוכחי, ללא פיצוי מיידי, ענף המלונות בישראל יימחק".

בתוך כך נציין כי רשת דן, שסגרה 14 מתוך 17 בתי המלון שלה, השכירה שלושה מהמלונות הסגורים, בתל-אביב, בירושלים ובחיפה, למשרד הביטחון. מלונות אלה ישמשו כמרכזי החלמה לחולי קורונה. מלונות אחרים מצויים בדיונים עם איגוד הקבלנים במטרה לשכן בהם עובדים פלסטינים.

11:50

רשות המסים הודיעה על דחייה נוספת בדיווח והתשלום למע"מ עבור החודשים ינואר ופברואר 2020. הפעם בנוגע למועד הדיווח והתשלום של עוסקים המדווחים למע"מ בדווח דו-חודשי, אשר נדחה עד לתאריך ה-27 באפריל 2020. מועד הדיווח והתשלום של המדווחים דווח חד-חודשי, הנו בהתאם לארכה שפורסמה בהודעת רשות המסים בראשית השבוע, דחייה של עשרה ימים בלבד, עד 26 במרץ 2020. 

אישורי ניכוי מס במקור יוארכו עד ל-30.4.2020. 

ההחלטה על הדחייה התקבלה במטרה להקל על המגזר העסקי המתמודד עם ההשלכות הכלכליות של התפשטות וירוס הקורונה בארץ ובעולם, ושל הצעדים שננקטים במטרה לצמצם את פגיעתו באוכלוסייה. עם זאת, רבים מהעסקים כבר מדווחים כי הדיווח שלהם יהיה על מע"מ אפס בכל מקרה לאור סגירתם ולכן דחיית הדיווח אינה משפרת את מצבם.

במקביל הנחה מנהל רשות המסים ערן יעקב את מנהלי המשרדים בכל מערכי המס לפעול בהתחשבות מרבית ולתת מענה פרטני לעסקים שנקלעו לקשיים בשל המצב.

10:25

התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, התאחדות בוני הארץ והתאחדות חקלאי ישראל פנו באופן חריג במסר משותף לנשיאת בית הדין לעבודה, ורדה וירט לבנה, בבקשה שתנחה את מערכות אכיפת החוק להתחשב במצוקתם עקב משבר הקורונה ולאשר להם גמישות תעסוקתית, שתאפשר להם לנקוט הליכים מתחייבים מבחינתם כמו פיטורים או הוצאה לחל"ת.

במכתב ששלחו במשותף כתבו: "נוכח משבר הקורונה המחריף והנחיות הממשלה, המגזר העסקי נוקט בימים האחרונים צעדי התייעלות חריפים, אשר מטרתם היא הבטחת הישרדותם של העסקים והמשך קיומו ופעילותו של המשק הישראלי.

"אנו נשיאי הארגונים, אשר מעסיקים את רובם המוחלט של העובדים במגזר העסקי, מבקשים את הנחייתך למערכות אכיפת החוק, כי אנו לא מצויים בשגרת יחסי עבודה רגילה וכי המגזר העסקי לא יכול להתמודד עם החלטות אשר לא יאפשרו לו לנקוט בגמישות העסקה מקסימלית, נכוח המשבר. אנו מבטיחים כי נוציא הנחיות לניהול תקין, אחראי ורגיש של תהליכי ההתייעלות, במטרה לאפשר ככל הניתן את צמצום הפגיעה בעובדים. לצד זאת, אנו מבקשים התגייסות מלאה של כל מערכות השלטון, החוק והעסקים, כדי להגן על המשך פעילותו של המשק בישראל".

בתגובה לפנייה ענתה הנשיאה וירט לבנה כי היא מגלה הבנה למצב. "העברתי את פנייתכם לנשיאי בתי הדין האזוריים לעבודה ואף שוחחתי עמם בנושא, מתוך הבנה את אשר העליתם במכתבכם".

09:50

שר החוץ ישראל כ"ץ הודיע הבוקר שחברת התעופה אל-על תסייע בהשבת צעירים ישראלים שנתקעו בפרו, אחרי שהמדינה שם סגרה את הגבולות ואין להשיג טיסות.

 

אתמול התפרסמו סיפוריהם של צעירים ישראלים אחרי צבא המטיילים בפרו ובמדינות נוספות בדרום אמריקה, ושנתקעו שם ללא יכולת להזמין טיסות ולהגיע חזרה לישראל. פרו הודיעה ביום א' על סגירת הגבולות ואותם הצעירים, לפי דיווחים רבים ברשתות החברתיות, לא הצליחו לרכוש כרטיסי טיסה חזרה לישראל, אף לא בסכומים גבוהים. החשש הוא מפני סגר כללי בפרו, שלא יאפשר לאנשים להשיג מזון ותרופות באורח סדיר. 

08:40

ממשלת ניו זילנד הודיעה כי תקצה 4% מהתוצר שלה כדי להילחם בהשפעות מגפת הקורונה כל כלכלתה. על אף שלמדינה מספר נדבקים קטן יחסית (11), הפגיעה בענף התיירות במדינה שמהווה את מקור ההכנסה הגדול ביותר של המדינה בתחום היצוא, דחף לצעד הדרסטי. 

08:30

מספר החולים בארץ עלה ל-304. 284 חולים במצב קל. ארבעה חולים החלימו. 

07:55

בשל התפשטות נגיף הקורונה, החלו שינויים בקווי התחבורה הציבורית בהתאם להנחיות החדשות שהטילה הממשלה על המשק. שירות התחבורה הציבורית ידולל, כאשר קווי התחבורה אל מרכזי התעסוקה, מרכזי קניות המזון והמרכזים הרפואיים - ימשיכו לפעול. קווי התחבורה אל מקומות הבילוי - יבוטלו. כך גם קווי הלילה, קווי הסטודנטים והתלמידים. תחנות עצירה במקומות שאינם חיוניים - יבוטלו. המפעילים הונחו לוודא שאין בשום נסיעה עומס נוסעים.

לדברי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, בימים האחרונים חלה ירידה משמעותית של כ-50% במספר המשתמשים בתחבורה הציבורית, וזאת בעקבות קריאת משרדי התחבורה והבריאות לצמצם נסיעות שאינן הכרחיות ומעבר עובדים רבים לעבודה מהבית. גורמי המקצוע ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מעריכים כי מספר הנוסעים ימשיך לרדת בימים הקרובים.

החל מהיום, יופסק לחלוטין התשלום לנהג באוטובוסים. ציבור הנוסעים נדרש לרכוש ולהטעין כרטיסי הרב-קו לפני העלייה לאוטובוסים. את כרטיסי הרב-קו ניתן להטעין באינטרנט בעזרת קורא כרטיסים, בטלפון הנייד בטלפונים התומכים, במכונות האוטומטיות, ובאלפי נקודות הטענה ברחבי הארץ, ובהם בסניפי הדואר ורשתות הפארם.

07:00

שר הביטחון נפתלי בנט החליט להגביל את כניסת העובדים הפלסטינים מהשטחים במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.

בתום התייעצות ביטחונית נקבע כי החל ממחר, יום רביעי, תותר כניסתם של פועלים וסוחרים פלסטינים רק לסקטורים חיוניים למשק בתחומים הבאים: בריאות, חקלאות, סיעוד, ובניין.

כניסת הפועלים תתבצע תוך הלנתם למשך חודש-חודשיים בישראל. ההלנה, על כל היבטיה, תהיה באחריות המעסיקים, בכפוף להתחייבויות שיסוכמו מול מערכת הביטחון. מעברי הסחורות ימשיכו לעבוד כבשגרה.

ההנחיות לא תקפות לגבי פועלים המועסקים בהתנחלויות, שם ההנחיות הן בהתאם להנחיות ראש הממשלה לכלל המשק הישראלי כפי שהוחלטו אמש. כן הוחלט כי יימשך הסגר על מרחב העיר בית לחם בשל גילוי של עשרות מקרי קורונה בעיר.

אין הנחיות חדשות לגבי רצועת עזה, שם מעבר הסחורות כרם שלום ימשיך לעבוד כבשגרה.

ההנחיות נקבעו לאחר הכנת הגורמים המעסיקים בענפים המדוברים. רוב הפועלים מועסקים בבניין, ולשם הלנתם נשכרו מבנים, בעיקר מתעשיית המלונאות שהתרוקנה מתיירים.

06:30

הנגיף מוסיף להתפשט בזמן שמספר החולים בארץ עלה ל-298 איש. 281 חולים נמצאים במצב קל, 9 במצב בינוני ו-4 במצב קשה. ארבעה חולים החלימו. 

200 חולים מאושפזים כעת, 45 חולים נמצאים בבידוד ביתי, שבעה בדרך לאשפוז ולגבי 42 חולים טרם הוחלט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון הכריזו אמש על הרחבה נוספת במגבלות בשל משבר הקורונה, לצד חבילת סיוע למשק.

אלו הם העיקרי ההנחיות החדשות:

● הממשלה תאשר תקנות לשעת חירום שיאפשרו שימוש באמצעים דיגיטליים לאיתור חולים לפרק זמן מוגבל של 30 יום.
● לא יוטל סגר כללי, אלא סגר מקומי במקומות התפרצות.
● עד תום חג הפסח יתקיימו 3 צעדים:
מעבר המגזר הציבורי למתכונת חירום, כולל השלטון המקומי. פחות עובדים במשרדי ממשלה החל מיום רביעי בבוקר. העובדים ייצאו לחופשה בתשלום על חשבון ימי החופשה, עד לאחר פסח.
מגזר פרטי מתכונת מצומצמת: מספר העובדים יצומצם ב-70%. לא כולל עסקים של 10 עובדים ומטה בתנאי שיישמרו על הכלל של עד 2 מטרים.
שירותי חירום במתכונת מלאה: סופרים ומרכולים, מערכת הבריאות, בתי מרקחת, בנקאות, כספומטים, מוסדות רווחה, משטרה וכו׳ ימשיכו לעבוד כרגיל.
תחבורה ציבורית נמשכת, אך יש לעקוב אחר השינויים באתר של משרד התחבורה.
● אנשים שייצאו לחל"ת יקבלו דמי אבטלה בתנאים משופרים (6 חודשי עבודה במקום 12 כיום).
● דחיית תשלומי חובה לעסקים קטנים ובינוניים.

מספר החולים בארץ עלה ל-298 איש. 281 חולים נמצאים במצב קל, 9 במצב בינוני ו-4 במצב קשה. ארבעה חולים החלימו. 

200 חולים מאושפזים כעת, 45 חולים נמצאים בבידוד ביתי, שבעה בדרך לאשפוז ולגבי 42 חולים טרם הוחלט.

מספר מקרי הקורונה הפעילים בעולם עומד על 182,723, והנגיף גבה כבר 7,173 קורבנות. מספר המחלימים מהנגיף עומד על 79,883.

06:00

ענקיות הטכנולוגיה, ביניהן גוגל, אמזון ופייסבוק הודיעו על מעבר לראיונות עבודה מקוונים בצל החששות מהמשך התפשטות נגיף הקורונה. אפליקציות לשיחות וידאו כמו WeChat Work  Zoom ו-Slack גדלו כמעט פי חמישה מתחילת השנה.

הונג קונג הודיעה כי תכניס את כל המבקרים בעיר בהסגר החל מה-19 במרץ בחצות הלילה. זאת כדי למנוע התפשטות נוספת של הנגיף.

הממשלה אמרה לתושבי הונג קונג להימנע מכל נסיעה שאינה חיונית. בעיר אושרו 157 מקרי הידבקות וארבעה מקרי מוות.