קהילת הפרסום מתגייסת לייצור קמפיינים שיעודדו להישאר בבית

במסגרת יוזמה שנולדה בקהילת הפרסום בפייסבוק "creative first", החלו משרדי פרסום ואנשי פרסום עצמאיים לעודד לקוחות לייצר מהלכים פרסומיים שכוללים עידוד הציבור להישאר בבית ולשמור על כללי הבידוד - ברוח המותג

אישה בבידוד / צילום: Associated Press
אישה בבידוד / צילום: Associated Press

קהילת הפרסום נרתמת באופן ספונטני למלחמה במגפת הקורונה: במסגרת יוזמה שנולדה בקהילת הפרסום בפייסבוק "creative first", החלו משרדי פרסום ואנשי פרסום עצמאיים לעודד לקוחות לייצר מהלכים פרסומיים שכוללים עידוד הציבור להישאר בבית ולשמור על כללי הבידוד. במסגרת המהלך פונים משרדי הפרסום ללקוחותיהם וינסו לייצר איתם קמפיינים מסחריים שמעבירים את המסר אולם ברוח המותג.

תחת הבריף של "נשארים בבית נשארים בריאים" מבקשים משרדי הפרסום מחברות מסחריות להעלות קמפיינים (אפילו אם מדובר פוסט בפייסבוק) תחת המסר הזה - אבל בשפה המותגית של החברה המסחרית.

בין הראשונים לאמץ את המהלך הייתה מכלל תל חי, שהחליפה את הסלוגן הקבוע שלה מ"שווה לצאת מאזור הנוחות" ל"שווה להישאר באזור הנוחות".

הרעיון למהלך נולד כאמור בקהילת הפייסבוק "creative first" המונה למעלה מ-7,000 אנשי פרסום ומנוהלת על-ידי הפרסומאי מירן פחמן. בקהילה נידונים באופן סדיר מהלכי פרסום בצד הקריאטיבי והאסטרטגי, ואחד המהלכים האחרונים שהועלו לשיחה היה המהלך של באומן-בר-ריבנאי למותג "כיף כף" של שטראוס, בו נראה המוצר עם המילה "כף" והסלוגן "מוותרים על הכיפים בינתיים".

בקהילה אהבו את הרעיון והחליטו לקחת אותו צעד נוסף קדימה ולנסות לרתום את המוחות הקריאטיביים לטובת המלחמה במגפה. 

פוסט התגייסות קהילת הפרסום / צילום: שי ישראל
 פוסט התגייסות קהילת הפרסום / צילום: שי ישראל