"אדלשטיין סירב לאפשר לנו לכנס את מעוז הדמוקרטיה ולעבוד עבור האזרחים"

הסיעה הגישה היום מכתב עם חתימות של 61 ח"כים שדורש את קיום ההצבעה בהקדם • בנוסף, הח"כים דורשים לקיים הצבעה על הרכב הוועדה המסדרת • כחול לבן: "אדלשטיין פועל לרמוס את הדמוקרטיה הישראלית בשליחות נתניהו. נעתור לבג"ץ כדי לעצור את הטירוף"

בני גנץ / צילום: יוסי זמיר
בני גנץ / צילום: יוסי זמיר

סיעת כחול לבן הגישה היום (ד') מכתב בחתימת 61 ח"כים לפיו הם מבקשים לקיים במיידי עוד היום את ההצבעה לבחירת יו"ר כנסת חדש וכן הצבעה על הרכב הוועדה המסדרת כדלקמן: הוועדה תורכב מ-17 ח"כים, כאשר 5 ח"כים הם של הליכוד, 5 ח"כים  לכחול לבן, כולל יו"ר הוועדה המסדרת המיועד ח"כ אבי ניסנקורן, הרשימה המשותפת תהיה מיוצגת באמצעות 2 ח"כים וכל אחת מן הסיעות האחרות, ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו, העבודה-מרצ וימינה ימנו ח"כ אחד לוועדה ובסך הכל 9 ח"כים לגוש השמאל ו-8 ח"כים לגוש הימין.

גנץ: נפנה לבגץ

יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ אמר כי הוחלט לפנות לבית המשפט העליון כדי לפתור את המחלוקת על הקמת ועדות הכנסת והמשך פעילותה. גנץ הזמין אליו כעת את חברי הכנסת של כחול לבן בקבוצות של עשרה וכן שלח הודעה לחברי הכנסת של כחול לבן, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו והעבודה-מרצ. בהודעה נאמר: "לצערי יו"ר הכנסת בשליחות ראש הממשלה לא מאפשר לנו למלא את תפקידנו ולכנס את ועדות הכנסת כנדרש. פעלנו במרץ לאורך כל היום בערוצי ההידברות השונים, גם אני באופן אישי נפגשתי עם ח"כ אדלשטיין שסירב לאפשר לנו לכנס את מעוז הדמוקרטיה ולעבוד עבור האזרחים ומעל הכל - לטפל באתגר הקורונה. כעת - לא נותרה לנו ברירה אלא לפנות לבית המשפט העליון".

אדלשטיין שוחח עם נשיא המדינה ריבלין ועם בני גנץ בעניין אך בשל היעדר ההסכמות סגר את הדיון במליאה. הוא השיב לגנץ בהודעה משלו ולפיה יביא את המחלוקת להצבעה במליאה בשבוע הבא: "במהלך היום הופצו ידיעות כוזבות על הצעת הפשרה של יו"ר הכנסת. כדי למנוע אי הבנות, זאת ההצעה: להקים ועדה מסדרת כבר היום, כאשר עד לשבוע הבא היא תהיה פריטטית ולאחר מכן הנושא יובא להכרעת המליאה. מטרת ההצעה היא לאפשר את הפיקוח הפרלמנטרי באופן מיידי, כאשר בשבוע הקרוב שתי המפלגות יוכלו לנסות להגיע להסכמות, ובכל מקרה הנושא יוכרע בתוך ימים ספורים בלי לפגוע בפיקוח על עבודת הממשלה. בימים אלו הכנסת תוכל להתארגן על אופן קיום הדיון וההצבעה תחת מגבלות הקורונה. לדברי אדלשטיין: "כחול לבן ושותפותיה התנהלו באופן שערורייתי. ראשיה סירבו לראות את טובת הציבור שמתמודד עם בעיות קשות שנוצרו כתוצאה מנגיף הקורונה. אמרתי במהלך כל היום לנציגי המפלגות: אל תחשבו על הכותרת של העיתון, תחשבו על הציבור. לא יקרה כלום אם במהלך שבוע אחד תהיה ועדה פריטטית ובינתיים נכין את מליאת הכנסת לאפשרות קיום דיון והצבעה".

מכחול לבן נמסר: "יולי אדלשטיין פועל לרמוס את הדמוקרטיה הישראלית בשליחות בנימין נתניהו. המשבר שבו מצויה ישראל מחייב כנסת פעילה שעובדת למען האזרחים. נעתור לבג"ץ כדי לעצור את הטירוף". 

בתוך כך, שר הבריאות יעקב ליצמן שלח הבוקר הודעה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי בשל המצב במדינה הוא ימנע מהגעה לבניין הכנסת בזמן הקרוב. יצוין ששלושה ח"כים נמצאים בבידוד: השר הנגבי (הליכוד), ח"כ רם בן ברק (כחול לבן) וח"כ אלון שוסטר (כחול לבן).