נגיף הקורונה | סיקור שוטף

קפיצה במקרי הקורונה בישראל; למעלה מחצי מיליון מובטלים

למעלה מחצי מיליון מובטלים נרשמו עד כה בישראל • הזינוק במספר מקרי הקורונה מגיע על רקע הודעת ארגון הבריאות העולמי כי הוא עובד על יותר מ-20 חיסונים במקביל

אדם צועד בשוק באשקלון. השבוע / צילום: Amir Cohen, רויטרס
אדם צועד בשוק באשקלון. השבוע / צילום: Amir Cohen, רויטרס

● אפליקציה חדשה של משרד הבריאות מאפשרת לכם לכתוב את שם הרחוב שלכם ולראות אם יש בסביבתכם חולי קורונה

20:40

כמות הנדבקים מנגיף ה-Covid-19 ברחבי העולם עבר את רף ה-300 אלף. 

19:56

 משרד החוץ מפרסם קריאה לכל הישראלים ששוהים בחול להזדרז ולחזור לארץ לאור ביטולי טיסות והחלטת עוד מדינות לסגור את השמים לתעופה בינלאומית. 

19:28

מספר דורשי העבודה החדשים חצה כבר את רף החצי מיליון איש. על פי נתוני שירות התעסוקה נכון לשעה 18:00 (שבת) נרשמו 503,915 דורשי עבודה, גידול של כ-28,000 מהדיווח האחרון משישי ב-13:00.

91% מהנרשמים הם עובדים שהוצאו לחל"ת. במהלך סוף השבוע חלה התמתנות בקצב הרישום שעמד בימי השבוע על כ-6,000 איש בשעה.

בתוך כך הנחה שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס את מנכ"ל המשרד לפעול לפתיחה של שבעה מעונות יום בבתי חולים במטרה לתת מענה לצוותים רפואיים, שהם הורים לפעוטות מגיל לידה ועד גיל שלוש. המעונות יפעלו בבתי החולים ברחבי הארץ: הדסה עין כרם בירושלים, הלל יפה בחדרה, רמב״ם בחיפה, איכילוב בתל אביב, אסף הרופא בבאר יעקב (צריפין), סורוקה בבאר שבע ובית החולים ברזילי באשקלון.

כל מעון יכלול בין שלוש לארבע קבוצות ילדים, ולא יותר מ-10 משתתפים, שתי מטפלות לכל שמונה פעוטות. הזכאות תינתן להורה יחידני או זוג הורים אשר מוגדרים כעובדים חיוניים בבתי חולים. המעונות יופעלו על ידי הצוותים המקצועיים שפועלים במעונות בשגרה, של ויצ״ו ונעמ״ת, ויוגדרו כמעונות בפיקוח המדינה. כך שלמעשה ההורים יהיו זכאים לתשלום מפוקח ויזכו לסבסוד עפ״י הוראות החוק.

15:39

משרד הבריאות קורא לציבור שלא לצאת מהבית, ומאיים בהחמרת הצעדים. בשל השבת השמשית, רבים ניצלו היום את ההזדמנות לצאת מביתם לפארקים ולרחובות. משרד הבריאות פונה לציבור וקורא למי שיצא לשוב לביתו: "למרות השמש הישארו בבית. משרד הבריאות מנחה את הציבור להשאר בבית- מזג האוויר היפה הוא לא סיבה לצאת החוצה". מנכל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, קורא לציבור להקפיד על ההנחיות: "אל תצאו מהבית. הקפידו על ההנחיות של משרד הבריאות, אחרת נמצא את עצמנו בהתפרצות משמעותית. אני מבקש מהציבור להשאר בבית, מי שיצא - נא לחזור הביתה". במשרד הבריאות העריכו כי במידה והציבור לא יענה להנחיות לא יהיה מנוס מלהחמיר את הצעדים שננקטו עד כה.

12:00

משרד הבריאות עדכן כי מניין מקרי הקורונה בארץ עלה ל-883, מתוכם 19 מוגדרים במצב בינוני, 15 במצב קשה ו-812 במצב קל. עד כה החלימו 36 חולים מהנגיף. 

08:40

מספר מקרי הקורונה בישראל ממשיך לעלות, כאשר הבוקר משרד הבריאות דיווח על מקרה קורונה מספר 705. מסך מקרי ההדבקה שיש בארץ, 15 החלימו. אמש, הלך לעולמו הקורבן הראשון שנפטר כתוצאה מהנגיף. 

עד כה, נרשמו בעולם כ-271 אלף מקרי קורונה, זינוק של 35% מאז יום רביעי האחרון. כמו כן, מסך מקרי הקורונה העולמיים, כשליש (91 אלף) החלימו עד כה. הזינוק במספר מקרי הקורונה מגיע על רקע הודעת ארגון הבריאות העולמי כי הוא עובד על יותר מ-20 חיסונים במקביל כדי לעצור את התפשטות מגפת הקורונה. 

סין שהתעטרה בימים האחרונים בכך שלא רשמה אף לא מקרה הדבקה אחד במוקד התפרצות הנגיף, דיווחה ביממה האחרונה על 41 מקרי קורונה חדשים ועל 7 קורבנות בנפש. דרום קוריאה שגם הציגה מגמת התמתנות בשבוע החולף, רשמה ביממה האחרונה 147 מקרי הידבקות נוספים, עם 8 אבידות בנפש.

ארה"ב רשמה ביממה האחרונה למעלה מ-391 מקרי קורונה חדשים, עם 19 נפטרים חדשים כאשר מרביתם של המקרים הם במדינת ניו יורק בחוף המזרחי.

על מנת להקל על האזרחים במדינה, שר האוצר האמריקאי, סטיב מנוצ'ין, הודיע על דחייה של שלושה חודשים במועד הגשת דוח המס לשנת 2019. מועד הגשת דוח המס האישי, שאותו מחוייבים כל אזרחי המדינה הבוגרים למלא, היה מתוכנן ל-15 באפריל.

סינגפור דיווחה הלילה על שני קורבנות ראשונים מאז פרוץ נגיף הקורונה. מאז התפרצות הנגיף בסוף ינואר במדינה, נרשמו ברפובליקה המזרח אסייתית 385 מקרי קורונה.

פקחים מבקשים מהבאים לחוף להתפנות בשל החשש להתפרצות נגיף הקורונה. בונדי ביץ', סידני אוסטרליה / צילום: James Gourley, רויטרס
 פקחים מבקשים מהבאים לחוף להתפנות בשל החשש להתפרצות נגיף הקורונה. בונדי ביץ', סידני אוסטרליה / צילום: James Gourley, רויטרס