ועד בנק ישראל דורש להגדיל שיעורי התייצבות בעבודה

במכתב ששלח ועד עובדי בנק ישראל לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא קורא לו להתערב כדי להעלות את התקרה של עובדי בנק ישראל החיוניים, שנקבע בשלב זה על 40% בלבד

 בניין בנק ישראל \ צילום:Shutterstock ס.א.פ קרייטיב
בניין בנק ישראל \ צילום:Shutterstock ס.א.פ קרייטיב

ועד עובדי בנק ישראל מזהיר כי החלטת הממשלה לצמצם את נוכחות העובדים בבנק ב-60% מסכנת את יציבות המערכת הפיננסית ואינה מאפשרת לבלום סכנה לקריסת בנק מסחרי בישראל.

במכתב ששלח ועד עובדי בנק ישראל לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא קורא לו להתערב כדי להעלות את תקרת של עובדי בנק ישראל החיוניים, שנקבע בשלב זה על 40% בלבד. לטענת הוועד הנוכחות החלקית משקת את הפעילות ביחידות השונות של הבנק ובהן הפיקוח על יציבות הבנקים, חטיבת השווקים, חטיבת המחקר והשירות לאזרח.

יו"ר הוועד, רו"ח אייל חדד אמר כי "אני מודאג ומבקש להזהיר כי נגיף השאננות מאיים להחריב את חומת המגן הפיננסית של ישראל בימים אלה". במכתב מבקשים העובדים לחזק את נגיד הבנק והנהלתו, ולאפשר להם להעסיק יותר עובדים במצב החירום הנוכחי, כדי להיערך כנדרש ולמנוע קריסה כלכלית בעקבות משבר הקורונה.

"המשבר הבריאותי בעיצומו ואילו המשבר הכלכלי והפיננסי - רק בראשיתם", כותב חדד, "כדי שלא נראה כאן חלילה בנק מסחרי קורס, על מנת לאפשר לאזרחי ישראל לצלוח את העת הקשה הזאת וכדי להבטיח את יציבותה של המערכת הפיננסית בישראל".