השב"ס: האסיר נתי חדד יוחזר לישראל רק בתום משבר הקורונה

שירות בתי הסוהר חושש כי מבצע הבאתו של נתי חדד לארץ יגרור הדבקה משמעותית של סוהרים בתאילנד • גורם בשב"ס אמר ל"גלובס" כי לא מדובר בהתנגדות לגבי חדד עצמו, אלא בעמדה עקרונית לגבי כל אסיר במדינה זרה המבקש להמשיך את ריצוי עונשו בישראל

הפשיטה של צבא תאילנד על מרפאתו של נתי חדד / צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של כאן 11
הפשיטה של צבא תאילנד על מרפאתו של נתי חדד / צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של כאן 11

נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע היום (ג') כי נתי חדד, האסיר הישראלי הכלוא בתאילנד, ירצה את המשך עונשו בישראל. בהודעת בית הנשיא נכתב כי "‏בעקבות פנייתו של נשיא המדינה אל מלך תאילנד, נמסרה הבוקר הודעה לבית הנשיא על החלטת הרשויות בתאילנד כי נתי חדד יועבר להמשך ריצוי עונשו בישראל. נשיא המדינה מבקש להודות למלך תאילנד ולכל הגורמים המסייעים לטיפול במהלך, אותו קידמה ח"כ איילת שקד".

אולם דרכו של חדד אל ישראל נתקלת כעת במשוכה לא פשוטה אחרת: מתברר כי שירות בתי הסוהר מתנגד מקצועית להבאתו ארצה בזמן הקרוב, עד סיום משבר נגיף הקורונה. זאת מתוך חשש כי המבצע להבאתו יגרור הדבקה משמעותית של סוהרים במדינה האסייתית.

גורם בשב"ס אומר ל"גלובס" כי לא מדובר בהתנגדות עקרונית לגבי חדד עצמו, אלא בעמדה עקרונית לכל אסיר במדינה זרה המבקש להמשיך את ריצוי עונשו בישראל.

חדד מרצה מזה מספר שנים עונש מאסר בתאילנד לאחר שהורשע בהחזקת נשק ותרופות בניגוד לחוק במרפאה שהקים באי קוסמוי. על-פי הפרסומים, חדד הפעיל באי מרפאה שהעניקה שירותי עזרה ראשונה למטיילים ישראלים ללא תשלום.

סיפורו האישי של חדד עלה לכותרות, ורבים התגייסו למען שחרורו. שרת המשפטים לשעבר איילת שקד הפעילה לחץ דיפלומטי על שלטונות תאילנד לחון אותו. שקד כתבה בחשבון הטוויטר שלה הבוקר: ‏" בשורות משמחות מאוד. אחרי עבודה קשה של כמעט שנתיים של נשיא המדינה ושלי, נתי חדד חוזר לישראל".

יש להניח כי גורמים מדיניים בישראל ינסו כעת למצוא את הדרך להבאתו של חדד ארצה חרף איום הקורונה והחשש המקצועי-רפואי של שירות בתי הסוהר.

ביום חמישי הודיע שירות בתי הסוהר כי בכוונתו לשחרר 500 אסירים כדי להיאבק בנגיף הקורונה בתוך בתי הכלא. בהודעת השב"ס כי "בהמשך לפעולות להקטנת סכנת התפשטות נגיף הקורונה בתוך מתקני הכליאה ולשם שמירה על בריאותם ושלומם של הכלואים ואנשי סגל שב"ס, קיבל השר לביטחון הפנים גלעד ארדן את המלצת ממלא-מקום נציב בתי הסוהר, גונדר וקנין אשר, להוציא לחופשה במעצר-בית מוחלט אסירים פליליים תושבי ישראל העומדים לקראת שחרור מלא, דהיינו תום תקופת מאסרם. מדובר בחופשה של עד 30 יום, ולאחריה כאמור יגיע מועד שחרורם המלא". בהודעה נכתב כי על-פי הערכת שב"ס ובהתאם לקריטריונים אלה, ניתן יהיה להוציא לחופשה מיוחדת כ-500 אסירים.