הוט מסכמת את שנת 2019: גדלה במנויים אך נשחקה בהכנסות

החברה הוסיפה בשנה החולפת 25 אלף מנויים בטלוויזיה ובאינטרנט, אך ירדה בהכנסות ב-155 מיליון שקל ל-3.8 מיליארד שקל

טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית הוט / צילום: יח"צ
טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית הוט / צילום: יח"צ

קבוצת הוט מסכמת שנה מורכבת, המשקפת מאמץ גדול של החברה לשמור על רמת הכנסות בקבוצה כולה, וזאת לצד שחיקה משמעותית בהכנסות הפעילות הנייחת. הכנסות הקבוצה נייח ונייד (דוחות אלטיס מספקים מעט מאוד אינפורמציה על הנעשה בפעילות הוט) הסתכמו ב-2019 ב-3.837 מיליארד שקל, ירידה של 155 מיליון שקל, לעומת 2018 שבה הסתכמו ההכנסות ב-3.993 מיליארד שקל. 

מהנתונים עולה כי השחיקה בהכנסות בפעילות הקווית הכוללת את הטלוויזיה והאינטרנט (המגזר הפרטי) הסתכמה ב-2019 ב-212 מיליון שקל, והיא פוצתה על-ידי הגידול בהכנסות בסלולר ובפעילות המגזר העסקי ב-40 מיליון שקל וב-17 מיליון שקל (בהתאמה). 

הכנסות הוט מובייל הסתכמו ב-1.072 מיליארד שקל, גידול כאמור של 40 מיליון שקל לעומת השנה שעברה. הכנסות המגזר העסקי בהוט הסתכמו בשנה החולפת ב-515 מיליון שקל עם גידול כאמור של 17 מיליון שקל לעומת 2018. 

במונחים רבעוניים קבוצת הוט מסיימת את הרבעון הרביעי של 2019 עם הכנסות כוללות של 965 מיליון שקל, גידול של 2 מיליון שקל לעומת הרבעון השלישי ו-959 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. 

הכנסות המגזר הנייח הפרטי ברבעון הרביעי הסתכמו ב-565 מיליון שקל, ירידה של 18 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועלייה של 2 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם. 

כמו אצל רוב חברות הסלולר, הרבעון הרביעי נחשב לרבעון חלש יחסית, והוט מובייל מדווחת ברבעון זה על הכנסות של 262 מיליון שקל, ירידה של 17 מיליון שקל לעומת הרבעון השלישי ועלייה של 8 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל ב-2018. הפעילות במגזר העסקי של הוט גדלה יפה ברבעון הרביעי והסתכמה ב-139 מיליון שקל, גידול של 17 מיליון שקל לעומת הרבעון השלישי. 

בסעיף ה-EBITDA (רווח לפני מסים והפחתות) הקבוצה נשחקה משמעותית ורשמה 1.434 מיליארד שקל, שחיקה של 287 מיליון שקל, מה שהוריד את שיעור ה-EBITDA ל-37% מההכנסות, לעומת 43% ב-2018. במונחים רבעוניים ברבעון הרביעי 2019 ה-EBITDA הסתכמה ב-355 מיליון שקל, לעומת 396 ברבעון המקביל אשתקד ו-365 מיליון ברבעון השלישי. 

החברה צמחה ב-25 אלף מנויים בפעילות הטלוויזיה והאינטרנט (1.025 מיליון לקוחות - הוט לא מפרטת את החלוקה בין מנויי טלוויזיה ואינטרנט) משנה לשנה וב-7,000 מנויים ברבעון הרביעי. בסלולר החברה גדלה ב-51 אלף מנויים, שהסתכמו ב-1,350 מיליון מנויים בסך-הכול ובאלף מנויים בלבד ברבעון הרביעי. 

הקבוצה מדווחת על השקעות בהיקף של 978 מיליון שקל בשנה ו-254 מיליון שקל ברבעון הרביעי. תזרים המזומנים החופשי צנח ב-272 מיליון שקל, מ-728 מיליון שקל ל-456 מיליון שקל ב-2019. 

הוט מדווחת כי פעילות הקבוצה כוללת בתוכה גם את פעילות תאט, חברת השירותים והטכנאים של הקבוצה. 

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988