ספרד: 90% מהקורבנות במדינה מעל גיל 70; 74% סבלו ממחלות רקע

המחקר, שבדק 16 אלף מקרי קורונה ו-566 מקרי מוות מקורונה במדינה, גם מצא כי שיעור הגברים שמתו מהמחלה כפול משיעור הנשים • המחקר תואם ממצאים אחרים מאיטליה ומסין

חיטוי של בית אבות בספרד / צילום: Eloy Alonso, רויטרס
חיטוי של בית אבות בספרד / צילום: Eloy Alonso, רויטרס

74% מהקורבנות והמאושפזים בטיפול נמרץ בספרד סבלו או סובלים ממחלת רקע, ו-90% מהקורבנות הם מעל גיל 70. כך עולה ממחקר שבדק 16 אלף מקרי קורונה ו-566 מקרי מוות מקורונה, ושדיווח עליו פורסם אתמול בעיתון הספרדי "אל פאיס". המחקר, שמציג נתונים ראשוניים בלבד שטרם נבדקו על ידי עמיתים, גם מצא ששיעור הגברים שמתו מהמחלה (66%) כפול משיעור הנשים. המחקר נעשה על ידי מכון הבריאות על שם קרלוס ה-3 במדריד (ISCIII).

המחקר תואם ממצאים אחרים מאיטליה ומסין, מדינות שגם בהן נרשמו עשרות אלפי מקרים ואלפי מקרי מוות. ספרד עקפה אתמול את סין במספר הקורבנות מהמחלה, ו-3,434 מתים נרשמו בה עד כה, בחודש של התפרצות. לפי המחקר, 52% מהחולים הם גברים, אך שיעור התמותה שלהם גבוה הרבה יותר ביחס לנשים. בנוגע למאושפזים בטיפול נמרץ או לקורבנות של המחלה - 64% מהם סבלו ממחלות קרדיו-וסקולריות, 19% מבעיות במערכת הנשימה ו-16% ממחלה אחרת. כמעט 90% מהקורבנות שנדגמו במחקר היו מעל גיל 70 - כ-20% בין הגילאים 70 ל-79, ו-70% מעל גיל 80.

בית חולים צבאי שהוקם לחולי קורונה במדריד, ספרד / צילום: COMUNIDAD DE MADRID, רויטרס
 בית חולים צבאי שהוקם לחולי קורונה במדריד, ספרד / צילום: COMUNIDAD DE MADRID, רויטרס

מחקר על התמותה באיטליה מצא בעבר כי 99% מהמתים במדינה מקורונה סבלו ממחלה נוספת כלשהי, וכי הגיל הממוצע של הקורבנות היה 81. ואולם, מומחים הסבירו כי הנתון משקף בין השאר את הסלקציה שהונהגה למעשה בבתי חולים בצפון המדינה, שקרסו תחת עומס החולים ובחרו לטפל רק בחולים בריאים וצעירים. בגרמניה מסר מכון רוברט קוך שלשום כי הגיל הממוצע של הקורבנות הוא 80.5. הגיל הממוצע של החולים בספרד הוא 59, בעוד באיטליה הוא עומד על 63 ובגרמניה על 45.