בעקבות חשיפת "גלובס": בוטלו החופשות הכפויות לעיתונאי התאגיד

עדיין לא ברור מה יעלה בגורלם של עשרות עובדים אחרים, וההכרעה על כך צפויה להתקבל בתום ישיבת מועצה שתיערך היום

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור / צילום: דן חיימוביץ
אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור / צילום: דן חיימוביץ

הלחץ עשה את שלו: תאגיד השידור הציבורי הודיע הבוקר (ה') לעיתונאים שהוצאו לחופשה כפויה בעקבות משבר הקורונה, כי הם חוזרים לעבודה כבר מחר (ו') - כך נודע ל"גלובס". עדיין לא ברור מה יעלה בגורלם של עשרות עובדים אחרים, וההכרעה על כך צפויה להתקבל בתום ישיבת מועצה שתיערך היום.

בישיבה אמור מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ לספק לחברי מועצת התאגיד נתונים והסברים גם על החופשות הכפויות וגם על השינויים בלוח השידורים - שני מהלכים שנעשו ללא אישור. על-פי ההערכות, החופשות לא תבוטלנה לחלוטין, אך מספר העובדים שיידרשו לצאת לחופש יהיה נמוך משמעותית ויוגבל רק לעובדים שאין להם נגיעה ממשית לחדשות ולאקטואליה.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לפני מספר ימים התבשרו עובדים בתאגיד - ביניהם גם עיתונאים - על הכוונה להוציא אותם לחופשה כפויה בעקבות משבר הקורונה. זאת למרות שהתאגיד מוגדר כמפעל חיוני ומתוקף כך איננו חייב לשלוח עובדים לחופשה. במקביל נעשו שינויים גם בלוח השידורים, וזמן השידור של תכניות כמו "סדר יום" צומצם משמעותית.

בשלב הראשון ההודעה לעובדים על החופשה הכפויה הייתה משותפת להנהלת התאגיד ולוועד העובדים, אולם לאחר שבתקשורת הוצף כי התאגיד איננו מחויב בהוצאת עובדים לחופש, והוא נסמך במהלך על המלצות האוצר להשתמש רק בעובדים חיוניים, ארגון העיתונאים הצטרף למאבק בהחלטות והחל לפעול נגד יישומם.

השבוע התכנסה מועצת התאגיד והבהירה כי מהלכים כגון שינוי בלוח שידורים והוצאת עובדים לחופשה הם שינויים מהותיים ודורשים את אישורה. ההחלטה של המועצה טרם התקבלה אך כבר כעת מתברר כי לפחות בכל הנוגע לחופשות הכפויות ההנהלה תמתן את שתכננה בשלב הראשון לעשות. 

מהנהלת תאגיד השידור "כאן" נמסר בתגובה: "בהתאם להגדרת מנהלי החטיבות בתאגיד ובהמשך להנחיית הממונה על השכר באוצר לצמצם ככל האפשר את מספר העובדים למספר הדרוש להבטחת פעילותו החיונית, יותר מ-150 מעובדי התאגיד, מתוך 1,000, אמורים לצאת לחופשה בתשלום וברוטציה של כ-3 ימי חופשה לעובד. ב'כאן חדשות' הוגדרו כל העובדים חיוניים לעבודה בהיקף מלא מהשבוע הבא ועד 16 באפריל, ולא ייצאו לחופשה".