לפיד: בני גנץ פירק את כחול לבן כדי לזחול לממשלת נתניהו

יאיר לפיד אמר מילים קשות נגד מי שהיה שותפו עד היום, בני גנץ, בעקבות האירועים הפוליטיים של היום, שכללו את מינויו של ראש כחול לבן ליו"ר הכנסת • "לצערי, החלטתו של גנץ לזחול לממשלת נתניהו, שמסמל את כל מה שאנחנו מתנגדים לו, היא בלתי מובנת ומאכזבת", הוסיף משה יעלון

יאיר לפיד מגיב למינויו של בני גנץ ליו"ר הכנסת / צילום: אלעד גוטמן
יאיר לפיד מגיב למינויו של בני גנץ ליו"ר הכנסת / צילום: אלעד גוטמן

בעקבות האירועים הפוליטיים, יצאו שניים מראשי כחול לבן, יאיר לפיד ובוגי יעלון, בהצהרה משותפת נגד המגעים המתקדמים שמנהל בני גנץ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפיד ויעלון תקפו את שותפם לשעבר במילים קשות והגדירו את החלטתו לאחדות עם נתניהו, זחילה ובגידה. השניים הודיעו על פיצול מלא מגנץ ועל כך שיאבקו מהאופוזיציה בממשלה שתקום.

לפיד פתח ואמר כי "בני גנץ החליט היום לפרק את כחול לבן כדי לזחול לממשלה של נתניהו. זו החלטה מאכזבת. מה שמוקם היום אינה ממשלת אחדות ולא ממשלת חירום. זו עוד ממשלה של נתניהו. בני גנץ נכנע היום ללא קרב, וזחל לממשלתו של נתניהו. הצטרף לבלוק הקיצוני-חרדי".

לפיד הוסיף כי "אנחנו רצנו יחד כי בני גנץ הסתכל לי בעיניים ואמר שהוא בממשלה הרעה הזו לא יישב. והאמנתי לו". עוד הוסיף מילים קשות נגד מי שהיה שותפו עד היום, ואמר כי בוחרי כחול לבן "מרגישים מרומים בצדק. הקולות שלהם נגנבו וניתנו במתנה לנתניהו".

בנוסף, לפיד שיגר רמז עבה לגבי עתידו, כשאמר "משבר הקורונה הוא לא היתר ולא אישור לוותר על ערכים. אנחנו הבטחנו שלא נשב תחת ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום. הבטחנו שלא נשב בקואליציה של סחטנים וקיצונים. אמרנו שלא ניתן לפגוע בדמוקרטיה הישראלית. דווקא בשבוע שבו ההתקפה על רשויות החוק הגיעה לשיא - נותנים פרס למפירי החוק. פרס לעבריינות. מי שזוחל לממשלה כזו שלא ימכור לנו שהוא עושה את זה לטובת המדינה".

"החלטתו של בני גנץ לזחול לממשלת נתניהו בלתי מובנת"

יעלון המשיך באותו קו שהציג לפיד. "ערב עצוב הערב", אמר יעלון בתחילת דבריו. "במשך זמן רב עמלנו כדי לייצר אלטרנטיבה שלטונית, שתחזיר את המדינה למסילה". יעלון ביקר גם הוא את יו"ר כחול לבן עד היום. "לצערי, החלטתו של ח"כ בני גנץ להיכנס, לזחול, לממשלתו של בנימין נתניהו, שמסמל את כל מה שאנחנו מתנגדים לו ומבקרים אותו, היא בלתי מובנת ומאכזבת".

באשר לטענות כי מדובר בממשלת חירום על רקע התפשטות הקורונה, הוסיף יעלון כי "כולנו חייבים להתגייס להילחם במגפה, בין אם בקואליציה ובין אם באופוזיציה. אך אי אפשר להיות שותפים לניצול המגפה כדי להימלט מספסל הנאשמים, לנסות לשתק את מערכת המשפט ואת הכנסת, לא לציית לפסיקות בג"ץ ועוד ועוד. לפיכך, לא נותרה בידי יאיר לפיד ובידי להכריז על הליכה משותפת כסיעה שתילחם נגד כל התופעות השליליות מהאופוזיציה".

"סרח עודף של בני גנץ"

ח"כ עפר שלח, חבר יש עתיד מסר הערב כי "לא ממשלת אחדות תקום בקרוב, אלא ממשלת נתניהו עם סרח עודף של בני גנץ, שפשוט קרס ברגע האמת. הטיפול הכושל בקורונה לא ישתפר, כרסום הדמוקרטיה יימשך, אבל בני כבר לא יתייסר בהכרעות קשות. יותר קל להיות שוליה של נתניהו".

לעומת חבריו למפלגה של גנץ, חיים רמון, לשעבר מפלגת קדימה, ציין הערב כי הוא תומך בגנץ: "דרעי הוא האיש הכי מנוסה, הכי חכם והכי מבין במערכת הפוליטית. למרות שאני יריב שלו - תמיד הערכתי את ביבי כי הוא מיישם אידאולוגיה בחכמה. לפיד בנה מפלגת שנאה, אחז בו דיבוק נגד ביבי. גנץ החליט לפרק את החבילה אחרי שנפל לו האסימון שלפיד לא רוצה שהוא יהיה בבלפור אלא רק שביבי יצא מבלפור. הערב אני אומר לגנץ, בני, אל תתייחס למה שכותבים עליך, עשית צעד נכון".