צ'ק אין | פיצ'ר

מסביב לעולם ב-360 מעלות: 5 סיורים וירטואליים תרבותיים במיוחד

תכננתם לבלות את חופשת הפסח בחו"ל, וכעת אתם מוצאים את עצמכם בעיקר על הספה, מחפשים איך להעסיק את הילדים? גם בימים אלה תוכלו להעניק להם ניחוח תרבותי מרחבי העולם

סיור וירטואלי בגלריות השונות של מוזיאון הלובר בצרפת / צילום: מתוך האתר הרשמי של הלובר
סיור וירטואלי בגלריות השונות של מוזיאון הלובר בצרפת / צילום: מתוך האתר הרשמי של הלובר

מי שתכנן לבלות את חופשת הפסח בחו"ל, וגם מי שלא, יכול היום לקבל ניחוח בינלאומי ולעשות זאת מהספה, בחסות סיורים וירטואליים אפופי תרבות שאתרים רבים, בראשם מוזיאונים, מציעים בימים אלה.

הסיור מאפשר להתרשם מיצירות מפורסמות יותר או פחות, לקבל הסבר עליהן ולעשות את הכל בנחת, בלי תור ובלי שמישהו ימנע מכם לצלם או אפילו לזלול תוך כדי התרשמות מהיצירות.

צ'ק אין מציג: חמישה סיורים מוצלחים בהחלט באייקוני תרבות ואמנות מספרד, צרפת, בריטניה, ארה"ב ודרום קוריאה. אז תתרווחו על הספה, היצמדו למסך והזמינו את הילדים לספוג קצת תרבות דרך המדיה המוכרת להם.

בית מקדש לסלבדור דאלי

אחד המוזיאונים המרשימים בספרד לחובבי הסגנון חסר המעצורים של האמן סלבדור דאלי הוא ה-THE DALÍ THEATRE-MUSEUM הממוקם בפיגראס בקטלוניה ספרד - עיר הולדתו של האמן.

המוזיאון נחנך ב-1974 על חורבות תיאטרון פיגראס, והוא מהווה בית מקדש ליצירתו של האמן הספרדי. במוזיאון מוצגות יצירות רבות מתקופות שונות. דאלי בחר להקים את המוזיאון בעיר הולדתו, ובמקום שבו הוצגה תערוכת הציורים הראשונה שלו. המוזיאון נחלק לאגפים ולחדרים בהם אפשר לקבל הצצה לחייו של האמן, שגם קבור במקום. הסיור הווירטואלי כולל את מרבית האגפים והוא מציע גם הסברים, ואפילו הצעות להפעלות ביתיות בסגנון האמנות הצבעונית של דאלי.

מונה ליזה ומיכלאנג'לו

מוזיאון הלובר בפריז היה מהאתרים הראשונים שסגר שעריהם בגלל וירוס הקורונה. הסגירה של האייקון התיירותי מהמפורסמים בעולם הגיעה אחרי דרישה של עובדי המקום, מכיוון שהם חשופים למבקרים המגיעים מכל העולם.

כעת לא צריך לעמוד בתור כדי להציץ על המונה ליזה. הסיור הווירטואלי לוקח את המבקר על פני הגלריות החשובות והמפורסמות, הכוללות את האגף המצרי ועבודותיו של מיכלאנג'לו. הסיור מאפשר להסתכל על היצירות ב-360 מעלות, ולקבל הסברים על כל יצירה שתבחרו להתעמק בה. גם מי שכבר ביקר בלובר יכול להנות מהסיורים המושקעים.

מנהרת הזמן של הבריטיש מוזיאון

הסיור הווירטואלי של הבריטיש מוזיאון מרשים לא פחות מהמוזיאון עצמו. מתכנני הסיור לקחו בחשבון שקשה להתרכז בשפע היצירות המוצגות במוזיאון, ולכן הסיור נחלק לפי יבשות, והוא חולף ב"מנהרת זמן" כשבדרך אפשר להתעכב על כל יצירת ולבקש הסברים.

המוזיאון נחנך ב-1759 ברובע קמדן בלונדון והוא מכיל כ-8 מיליון יצירות ומוצגים היסטוריים של תרבויות שונות, דוגמת יוון, מצרים העתיקה וכד'.

היסטוריית האמנות של קוריאה

מוזיאון האמנות הומדרנית בסיאול, ה-MMCA, הוא מוזיאון מרשים ורווי ביצירות המוצגות על פני 6 קומות בגלריות שונות. היצירות המוצגות הן מתקופות שונות בהיסטוריית האמנות של קוריאה ושל מדינות העולם.

המוזיאון נפתח ב-1969. ב-1985 הוא עבר למשכנו הנוכחי - מבנה ענק הכולל גם מדשאות רחבות ידיים סביב. בסיור אפשר להתרשם מיצירות אייקוניות מתקופת בית המלוכה הקוריאני לדורותיו.

סיור ווירטואלי באחד מאייקוני התרבות של ניו יורק

מוזיאון גוגנהיים במנהטן הוא מרכז ליצירות אמנות מודרניות, ומציע חווית ביקור מהנה במיוחד. המוזיאון נוסד ב-1937 ומאז נפתחו שלוחות נוספות שלו ברחבי העולם, בין היתר בספרד.

הסיור הווירטואלי באחד מאייקוני התרבות של ניו יורק מאפשר להתרשם לא רק מהיצירות אלא גם מהמבנה הארטיקטוני המרשים של המוזיאון שתכנן פרנק לויד רייט. אפשר להתרשם מתערוכות זמניות או מעבודות של פאבלו פקאסו, פרנץ מארק וגם של ג'ף קונס - שרבות מיצירותיו "כלואות" במוזיאון תל אביב.

רגע אחרי שנפתחה התערוכה המדוברת של האמן המוערך שגם היה אמור להגיע לפתיחה - נאלץ המוזיאון לסגור את שעריו.