קטע כלכלי | פודקאסט

החסכונות נגמרו: הסיבה שהכלכלה לעולם לא תתקן את עצמה

כלכלן אחד טען כי מיתונים הם תוצר שדות מגנטיים על השמש, ואחר הסביר כי מיתון משתולל מפני שאנחנו חוסכים יותר מדי • אך ישנה סיבה מדוע העולם גולש למיתון, והיא שונה מכל מה שחשבו בכלכלה הקלאסית • האזינו

בורסת ניו יורק / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
בורסת ניו יורק / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

אחרי הנפילה הגדולה של 1929 נוצר בארצות-הברית מיתון אדיר, שיצר תעלומה לכלכלנים. לפי התאוריה של הכלכלה הקלאסית, המיתון היה צריך להיעלם מעצמו. הכלכלה הייתה צריכה "לתקן את עצמה", ומנגנוני השוק היו אמורים לגרום לשיווי-משקל כלכלי חדש וטוב יותר.

אבל זה לא קרה. הכלכלן הבריטי ג'ון מיינרד קיינס יצא לפתור את התעלומה מדוע הכלכלה פשוט לא חוזרת לעצמה. לאחר מחקר ארוך הוא הגיע למסקנה מעניינת שסתרה את כל מה שהיה ידוע על הכלכלה לפני כן. מה אפשר ללמוד מזה על המשבר הנוכחי?

מוזמנים להאזין ולעקוב אחרינו בספוטיפיי , באפל פודקאסטס , בגוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.