דעה: דווקא במשבר, לעסקים יש הזדמנות להצטרף למהפכת הפודקאסט

הפוטנציאל האדיר הגלום בפודקאסטים נובע מכך שלהבדיל מעיתון, מטלוויזיה או אפילו מתחנת רדיו - כל מה שצריך בשביל להגיש אותו הוא שני מיקרופונים, מקלט ואוזניות במקרה הטוב • זה רלוונטי מתמיד בימים אלה

פודקאסטים / אילוסטרציה: שאטרסטוק
פודקאסטים / אילוסטרציה: שאטרסטוק

עוד לפני ימי הקורונה, חברת המדידה וניתוח הנתונים האמריקאית נילסן פרסמה ברבעון השלישי של 2019 דוח נתונים על עולם הפודקאסטים האמריקאי, והנתון החזק ביותר בו מראה כי 50% מהאמריקאים הקשיבו או מקשיבים לפודקאסט כלשהו.

באותו מחקר נטען גם כי בשנת 2020 יצמח שוק הפודקאסטים העולמי בכ-30% ויגלגל הכנסות של 1.1 מיליארד דולר מפרסומות ומשיתופי-פעולה. תופתעו או לא, גם בישראל יש ביקוש. לפי חברת הייעוץ הבינלאומי דלויט, שליש מהישראלים מאזינים לפודקאסטים.

הפוטנציאל האדיר הגלום בפודקאסטים נובע מכך שלהבדיל מעיתון, מטלוויזיה או אפילו מתחנת רדיו - כל מה שצריך בשביל להגיש אותו הוא שני מיקרופונים, מקלט ואוזניות במקרה הטוב. זה רלוונטי מתמיד בימים אלה.

גופי המדיה הגדולים בעולם ובארץ, ביניהם גם עיתון זה, מפעילים מערך שלם של פודקאסטים במגוון רחב של נושאים המוצעים לקוראיהם על בסיס יומי ומהווים מוצר תוכן משלים ומעמיק לקריאת העיתון או הצפייה בטלוויזיה.

בבחירות האחרונות בחר ח"כ יאיר לפיד להפיק את "לפידקאסט", פודקאסט שבו הוא מראיין אנשים עם מגוון דעות. בגרמניה, אנגלה מרקל מעדכנת על הקורונה ועל אסטרטגיות יציאה למיניהן בפודקאסט שבועי. הפודקאסטים הגיעו לכל בית ולכל נושא, המפרסמים כבר נמצאים שם, גם הפוליטיקאים. אז היכן תאגידי הענק?

במדיות השחוקות והעמוסות של העברת מסרים באופן ישיר, נראה כי פלטפורמת הפודקאסט עשויה להיות כלי אפקטיבי ונכס דיגיטלי של ממש כדי לייצר ערך מוסף אמיתי ללקוחות העולם העסקי.

לדוגמה, חברת נייקי השיקה בשנה שעברה את הפודקאסט "Trained", החוקר את יסודות האימון ומלמד אותך איך להיות ספורטאי טוב יותר. הפודקאסט הזה הוא אחד מחמשת הפודקאסטים הכי מואזנים בעולם הספורט בארה"ב.

דווקא עכשיו, אם חברות בעולם העסקי ישכילו להיכנס לעולם הפודקאסטים ולייצר לעצמם את פלטפורמות התוכן האלה, הן ירוויחו מזה בגדול גם אחרי המשבר. להתראות פייסבוק ואינסטרגרם, שלום פודקאסט. איפה נרשמים?

הכותב הוא שגיא ברגמן, מגיש הפודקאסט "עולם חדש" בגלי צה"ל