גוגל והסנאט האמריקאי אסרו על עובדיהם להשתמש בזום

בגלל פרצות אבטחה: גוגל שלחה דוא"ל לכל העובדים שהתקינו את אפליקציית שיחות הווידאו הפופולרית והודיעה להם כי האפליקציה תיחסם עוד השבוע • וכמה ישראלים חגגו את ליל הסדר באפליקציה?

פגישת עבודה דרך זום  / צילום: רויטרס
פגישת עבודה דרך זום / צילום: רויטרס

חברת גוגל אוסרת על עובדיה להשתמש בזום במחשבי החברה. כך לפי דיווחים בארה"ב.

החברה שלחה דוא"ל לכל העובדים שהתקינו את אפליקצית שיחות הווידאו הפופולרית על המחשבים שלהם, והודיעה להם כי האפליקציה תיחסם עוד השבוע, תוך שהיא מציינת שהסיבה היא "פרצות אבטחה". לגוגל יש אפליקציית ועידת וידאו משלה בשם Meet, מתחרה ישירה של זום.

דובר גוגל הצהיר כי "המדיניות שלא לאפשר לעובדים לעשות שימוש באפליקציות שלא אושרו ושנמצאות מחוץ לרשת הארגונית שלנו קיימת כבר זמן רב."

"לאחרונה, צוות האבטחה שלנו הודיע לעובדים המשתמשים באפליקציית זום שהיא לא תמשיך לפעול במחשבי החברה. זאת מכיוון שהיא אינה עומדת בתקני האבטחה שלנו עבור אפליקציות המשמשות את עובדינו", נכתב בהצהרה. "עובדים שרוצים לעשות שימוש בזום כדי לשמור על קשר עם משפחה וחברים, יכולים להמשיך לעשות זאת באמצעות דפדפן אינטרנט או באמצעות מכשיר נייד."

לפי דיווח ברויטרס, הסנאט האמריקאי הורה לחבריו שלא לעשות שימוש באפליקציה, גם כאן בעקבות חששות בנושא אבטחת מידע.

בעת משבר הקורונה, עבר שוק העבודה ברובו לעבוד מהבית, והפופולריות של אפליקציית זום נסקה תוך זמן קצר. אולם, לאחרונה פורסם כי קיימות פרצות אבטחה באפליקציה. אחת מהן היא צורה חדשה של הטרדה המכונה "הפצצת זום", בה האקרים משיגים גישה לפגישת זום ומנסים לשבש אותה.

למעשה, גוגל אינה החברה הראשונה האוסרת על השימוש בזום. טסלה עשתה זאת גם היא מוקדם יותר החודש, גם היא מתוך חששות לפרצות אבטחה, וביקשה מהעובדים להסתמך על שיחות טלפון ומיילים במקום.

וכמה ישראלים חגגו את ליל הסדר באפליקציה?

כנראה שהחששות עדיין לא הגיעו לישראל, או שבצל חג הפסח הרצון לבלות בחיק המשפחה, אפילו בצורה וירטואלית, דחק את הדאגות מפרצות אבטחה הצידה.

סלקום מדווחת על גידול של 350% בשיחות בזום בליל הסדר, ומעריכה כי כ-100 אלף משקי בית שוחחו עם קרוביהם במהלך ליל הסדר באמצעות שימוש באפליקציה. ה"פיק" נרשם בין השעות 19:20-20:30.