אצלכם בחשבון כבר ביום ראשון הקרוב: 500 שקל לכל ילד

בביטוח הלאומי מעריכים כי מדובר בסכום כולל של 1.4 מיליארד שקל • המענק ישולם לכל היותר עבור 4 ילדים למשפחה, כך שהסכום המרבי שתקבל כל משפחה הוא 2,000 שקל

המוסד לביטוח לאומי / צילום: אייל פישר
המוסד לביטוח לאומי / צילום: אייל פישר

בתחילת השבוע הקרוב יפקיד הביטוח הלאומי לכל משפחה את המענק בסך 500 שקל עבור כל ילד שטרם מלאו לו 18. זאת, לאחר שבשבוע שעבר אישרה מליאת הכנסת הוראת שעה שתאפשר זאת. המענקים עבור אוכלוסיות נוספות, כגון קישים ונכים, ישולמו במועד מאוחר יותר.

בביטוח הלאומי מעריכים כי מדובר בסכום כולל של 1.4 מיליארד שקל. המענק ישולם לכל היותר עבור 4 ילדים למשפחה, כך שהסכום המרבי שתקבל כל משפחה הוא 2,000 שקל.
איך זה יעבוד בפועל ומה צריך לעשות כדי לקבל את הכסף? לא הרבה.

בביטוח הלאומי מסבירים כי המענק ישולם לחשבון הבנק שאליו משולמת קצבת הילדים. הם מוסיפים כי למרות העובדה שבאתר השירות האישי עדיין רשום שהמענק ישולם ב-13.4, התשלום יתבצע כבר ביום ראשון הכבר, ה-12.4. עוד הם מוסיפים כי גם מי שיש לו חוב יקבל את המענק במלואו, ללא הפחתת החוב.

ילדים שיוולדו עד ה-15.4 (כולל), זכאים לקצבת ילדים עבור חודש אפריל, ולכן זכאים למענק. המענק עבורם ישולם בהמשך, לאחר קליטתם במערכת, וגם ילדים שימלאו להם 18 בחודש אפריל זכאים למענק.

בשלב זה מדובר רק במענקים עבור ילדים ולא בכל המענקים שהובטחו, כגון המענק לאזרחים ותיקים ומקבלי קצבאות הנכות. בביטוח הלאומי מסרו כי הם נערכים לתשלומם, והמועדים למענקים אלה יפורסמו בהמשך.