בעקבות הקורונה: גוגל תאט משמעותית את גיוסי העובדים

מנכ"ל אלפאבית סונדאר פיצ'אי כתב במייל לעובדים כי לצד הקפאת העסקתם של עובדים חדשים, גוגל גם תאט את ההשקעה בבניית מרכזי נתונים ותצמצם את ההשקעה בשיווק

סונדאר פיצ'איי, מנכ"ל אלפאבית, חברת-האם של גוגל / צילום: רויטרס
סונדאר פיצ'איי, מנכ"ל אלפאבית, חברת-האם של גוגל / צילום: רויטרס

אלפאבית, חברת-האם של גוגל, תאט את קצב הוצאותיה הכספיות בהמשך השנה, בעקבות משבר הקורונה, בראשן הוצאות גיוס עובדים חדשים, וגם האטה בהשקעה בבניית מרכזי נתונים. "אנו מעריכים מחדש את קצת תוכנית ההשקעה שלנו ל-2020", כתב מנכ"ל אלפאבית סונדאר פיצ'אי במייל ששלח לעובדי החברה אמש (ד'), והתפרסם לראשונה ב"בלומברג".

"אנו מאמינים שעכשיו זה הזמן להאט באופן משמעותי העסקת עובדים חדשים, תוך שמירה על מומנטום במספר קטן של אזורים אסטרטגיים בהם המשתמשים נשענים על גוגל עבור תמיכה שוטפת, והיכן שהצמיחה שלנו היא קריטית להצלחה שלהם", כתב פיצ'אי במייל. "בשביל ההקשר, העסקנו 20 אלף עובדים ב-2019 והסתכלנו על מספר דומה בשביל 2020", הוא הוסיף.

הקפאת העסקתם של עובדים הוא המהלך המשמעותי ביותר עליו הודיע פיצ'אי, אך לא המהלך היחיד: "מלבד גיוס עובדים, אנחנו ממשיכים להשקיע, אבל נכוון מחדש את המוקד והקצב של השקעותינו באזורים כמו מרכזי נתונים ומכונות, ודברים שאינם חיוניים לעסקים שלנו, כמו שיווק ונסיעות".

עוד סיפר פיצ'אי במייל על קשיים שחוותה גוגל בכל הקשור לשילובם של עובדים חדשים שהועסקו ברבעון הראשון של השנה . "צירפנו כבר יותר מ-4,000 עובדים חדשים ברבעון הראשון, ואלפי גיוסים נוספים מתחילים לעבוד בקרוב. לא זו בלבד שאנו צופים שהציוד של כולם יתעכב, כמו לפטופים ומפתחות אבטחה, ישנם גם אתגרים בהכנסה של העובדים החדשים לעניינים ובהכשרה שלהם, כך שיהיו פרודוקטיביים בצוותים שלהם".

"כמו במשבר הכלכלי של 2008, כלל הכלכלה העולמית נפגעת, וגוגל ואלפאבית לא חסינות להשפעותיה של מגיפה עולמית", כתב. "השיעור הברור מ-2008 הוא שהכנה מוקדמת היא הכרחית להתמודדות עם הסערה, ויציאה ממנה בעמדה של המשכיות הצמיחה העסקית בטווח הרחוק".

המייל של גוגל מגיע פחות כחודש לאחר שפייסבוק וטוויטר הודיעו על כך שהן צופות ירידה בהכנסותיהן בעקבות משבר הקורונה. זאת, למרות שהשימוש בפלטפורמות שלהן דווקא עולה בתקופה זו. הפגיעה הצפויה בהכנסות של ענקיות הטכנולוגיה והפלטפורמות החברתיות נובעת מכך שבראש ובראשונה החברות הללו הן חברות פרסום - אחד התחומים שנפגעים באופן החד ביותר כתוצאה מהקורונה.

הסיבה לכך היא שבעתות משבר, חברות רבות צריכות לקצץ בהוצאות שאינן חיוניות, ועל פי רוב, הוצאות שיווק ופרסום הן בין הראשונות להיפגע. בנוסף, ישנם מפרסמים רבים שעוצרים את הקמפיינים שלהם לחלוטין, כמו מסעדות, בתי מלון, ומקומות בילוי שנסגרים בקצב הולך ועולה. כך, במייל שכתב, פיצ'אי הודיע שאפילו גוגל עצמה תקצץ בהוצאות השיווק שלה ברבעונים הבאים.