אלכוהול | פיצ'ר

אי אפשר לצאת לבר? זה הזמן להשתדרג לקוקטיילים בבית

גם אם אי אפשר לצאת לדרינק בימים אלה, הדרינק יכול לבוא אליכם עד הבית, ואפשר גם להכין לבד • אחרי שתי כוסות כאלה, הקורונה כבר לא תעניין אתכם

קוקטייל קיי ראש / צילום: בן יוסטר
קוקטייל קיי ראש / צילום: בן יוסטר

מתברר שיש לא מעט אנשים, בעיקר בתל אביב אבל לא רק בה, שמה שדרוש להם בימים אלה הוא דווקא קוקטייל. ניסיתי לחשוב מי הם לכל הרוחות אותם אסקפיסטים, או שמא אופטימיסטים חסרי תקנה, שמה שמטריד אותם הוא מה יעשו ללא בר הקוקטיילים החביב עליהם בימים טרופים אלה, אבל אחר כך הבנתי. יש עוד צעירים, או סתם בליינים חסרי תקנה, שמה שממש חסר להם כרגע להשלמת הסגר הוא הנגרוני של בר אימפריאל או המוחיטו של הדאבל סטנדרט. יש גם כאלה שסתם רוצים להעביר את הבאסה קצת יותר בסבבה, ויש אפילו שרוצים לשלוח קוקטייל במתנה למי שלרוע מזלו חוגג יום הולדת דווקא בימים אלה.

ובכן, בדיוק בשבילם התגייסו פרנסי ברי הקוקטיילים המובילים והתארגנו על משלוח עד הבית, לפחות כל עוד מותר לשליחים לנוע בדרכים. וגם אם אתם לא נמנים עם חובבי הקוקטיילים, תודו שזה מרתק אנתרופולוגית.

יותם ברמן ושותפיו בדאבל סטנדרט הצפון תל אביבי והונולולו שבכיכר דיזנגוף (יש עוד כמדומני) ובר שירה, גלעד לבנת ודרור אלתרוביץ מקבוצת אימפריאל, ואני כבר מתנצל בפני מי שעוד עושה זאת ולא הגיע לידיעתי, מביאים לכם עד הבית קוקטיילים מוכנים, רק להוסיף קרח. הניעור והשקשוק עליהם.

אגב, ליותם שילה מהדאבל סטנדרט הנושא אינו חדש. כבר לפני שנים אחדות הוא למד את נושא שימור הקוקטיילים (עד חודש במקרר) והשיק ב-2016 ליין של קוקטיילים מבוקבקים עד הבית. "להבדיל מקוקטייל שמשוקשק בבר ומוגש על המקום, המרכיבים של קוקטייל במשלוח צריכים להשתנות על מנת שלא יתקלקל", סיפר. "אין בקוקטיילים לימון, ליים או הדרים שמתחמצנים מהר; הסוכר הלבן, שיוצר גבישים במשקה עומד, מוחלף בפרוקטוז (סוכר פירות) והמיצים מעט מפוסטרים.

אנשי אימפריאל מציעים כאמור נגרוני עשוי מג’ין בומביי סאפייר, מרטיני ביטר ותערובת וורמוטים ביתית שלהם. כמו כן אפשר להזמין גם קוקטייל k-rush - וודקה גריי גוס עם מרטיני ביטר, מזקל, אננס, ליים והל, קוקטייל פומפידו - ג’ין בומביי סאפייר, שארטרז ירוק, מיץ תפוח ירוק ליים ובזיליקום או למשל קוקטייל מאמאסיטה קליינטה - טקילה הרדורה רפוסדו, ליקר שארטרז צהוב, פסיפלורה טרייה, ליים וצ’ילי, או "קלייד קומון אגנוג" - טקילה הרדורה אנייחו, שרי יבש, ביצים, חלב וסוכר, המוגדר כמשקה למבינים בלבד. המחירים אינם זולים, בין 100 ל-150 שקל לחצי ליטר, אבל היי, חיים רק פעם אחת וגם זה, מתברר, בקושי.

אם לא בא לכם להזמין (אולי גם אתם כבר מפחדים אפילו מהשליח) או סתם מתחשק לכם להכין בעצמכם כמה קוקטיילים קלאסיים, הנה כמה אופציות קלות במיוחד להכנה ביתית מהירה. כולן לקוחות מתוך ספר הקוקטיילים של בית הספר לברמנים זמן אמיתי.

בלאדי מרי (Bloody Mary)

בלאדי מרי / צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב
 בלאדי מרי / צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

בכוס הייבול (כוס גבוהה) מערבבים 60 מ"ל וודקה טובה עם זרזיף טבסקו, מעט רוטב וורסטרשייר (או סויה אם אין ברירה, או בלי), קצת מלח ופלפל ומשלימים עם מיץ עגבניות. אפשר להכין מיץ עגבניות לבד בבית מעגבניות טריות שטוחנים עד מוות בבלנדר מוט. מקשטים בענף סלרי. אני אוהב לשים למעלה קצת חזרת לבנה טחונה, שאפשר להשיג בקלות בעונה זו.

רוסי שחור/לבן (Black/White Russian cocktail)

קוקטייל רוסי שחור/לבן / צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב
 קוקטייל רוסי שחור/לבן / צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

בכוס לואובול (כוס שתייה רגילה, יענו) מערבבים 45 מ"ל (מנה, שוט) של וודקה עם 15 מ"ל (חצי צ’ייסר) של ליקר קפה ומגישים עם קרח. עם תוסיפו לזה שמנת מתוקה, תקבלו רוסי לבן, המשקה החביב על ה-dude מסרט הקאלט של האחים כהן, ביג לבובסקי.

קייפיריניה (Caipirinha)

קייפיריניה / צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב
 קייפיריניה / צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

כותשים קוביות מחצי ליים (או לימון בזמנים דחוקים) עם 3 כפיות סוכר בשייקר אם יש לכם או בכלי קיבול כלשהו (צנצנת למשל). מוסיפים לזה 60 מ"ל (כוסית) קשאסה (גם רום הולך) ממלאים כוס בקרח כתוש (או בעברית, קוביות קרח, למי יש קרח כתוש) ומוזגים מעל את המשקה.