משרד הבריאות נגד משרד הכלכלה: החלו הדיונים בנוגע לחזרה לשגרה

משרד הכלכלה ידרוש במהלך הדיון פתיחה נרחבת מחדש של המשק, לעמדה הזו צפויים להצטרף גם השר בנט ומשרד האוצר • מנגד משרד הבריאות יוביל מדיניות נוקשה יותר ולפיה אם מגמת הירידה במספר החולים תימשך, רק בעוד שבועיים יינתנו הקלות של ממש

בנימין נתניהו ומשה בר סימן טוב / צילום: איל יצהר, גלובס
בנימין נתניהו ומשה בר סימן טוב / צילום: איל יצהר, גלובס

במשרד ראש הממשלה נפתח הדיון בצעדים לקראת חזרה ולו חלקית לשגרה. משרד הכלכלה ידרוש במהלך הדיון פתיחה נרחבת מחדש של המשק, לעמדה הזו צפויים להצטרף גם השר בנט ומשרד האוצר.

מנגד משרד הבריאות יוביל מדיניות נוקשה יותר ולפיה אם מגמת הירידה במספר החולים תימשך, רק בעוד שבועיים יינתנו הקלות של ממש ובכלל זה, תותר תפילה במקומות פתוחים עד עשרה אנשים, וביקורים משפחתיים מבוקרים.

כעבור עוד שבועיים, תותר לפי תכנית משרד הבריאות פתיחת חנויות מסחר, לא כולל קניונים, וכך פתיחת מספרות ומוסדות קוסמטיים. בכל שלב ייבחן קצב התחלואה בישראל ואם הוא יהיה גבוה ההקלות יוקפאו.

מכון גרטנר, המייעץ למשרד הבריאות בנושא אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, ממליץ להחזיר את הלימודים בבתי הספר היסודיים בהדרגתיות.  על פי המתווה המוצע, תלמידי כיתות א' עד ג' ותלמידי החינוך המיוחד יחזרו ללימודים בשלב הראשון, לארבעה ימים בבית הספר, ולאחריהם עשרה ימי חופש בבית כדי למנוע מקרים של הדבקה. התלמידים והמורים יפוצלו לגמרי לקבוצות קטנות. על פי המלצת המכון, גני הילדים ייפתחו רק בשלב השני.

בדיון משתתפים שר האוצר, שר הביטחון, שר הפנים, שר הכלכלה, שר המדע והטכנולוגיה, שר החינוך, השר לביטחון פנים, שר האנרגיה, ראש סגל רה"מ, ראש המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, ר' המועצה הלאומית לכלכלה, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, נגיד בנק ישראל, החשב הכללי באוצר, ר' אגף תקציבים באוצר, ר' שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' אמנון שעשוע, פרופ' רן בליצר, פרופ' אלי וקסמן, פרופ' ישראל בר יוסף וגורמי מקצוע נוספים.