צוות בין-משרדי יכריע היום על מועד פתיחת אולמות תצוגת הרכב לקהל, תחת מגבלות

גרמניה מתכוונת להחזיר לפעילות את סוכנויות הרכב החל ממחר, ובארה"ב הממשל הגדיר את ענף הרכב כ"חיוני"

אולם תצוגה של פולקסוואגן / צילום: שאטרסטוק
אולם תצוגה של פולקסוואגן / צילום: שאטרסטוק

ענף הרכב נערך לקראת חזרה לפעילות של מכירות רכב ללקוחות פרטיים. רוב אולמות התצוגה של יבואני הרכב היו סגורים מאז תחילת הגבלות התנועה והמסחר, וגם האולמות הבודדים שעדיין פעלו עבדו בצורה מוגבלת, שהתמקדה בעיקר בקבלת תשלומים והשלמת תהליכי מסירה של הזמנות קיימות.

עד כה לא ניתן אישור ממשלתי רשמי לחידוש המכירות הפיזיות, אולם צוות בין-משרדי, שכולל נציגים ממשרד התחבורה, משרד האוצר ומשרד הבריאות, צפוי להכריע היום (א') בנושא ולפרסם את החלטתו. בענף מעריכים כי יינתן אישור לפתיחת אולמות התצוגה תחת מגבלות קפדניות.

עם זאת, בשל הירידה בפעילות העסקית הכוללת ועצירת הזמנות הרכב של חברות הליסינג צפויות, המסירות של רכב חדש בחודש אפריל צפויות לרשום ירידה של 50%-70% בהשוואה לאפריל אשתקד. רוב המסירות יהיו ללקוחות, שהזמינו כלי רכב לפני תחילת המשבר.

יצוין כי בגרמניה אישרה הממשלה הפדרלית לאלפי סוכנויות למכירת רכב לחזור לפעולה החל מ-20 באפריל תחת מגבלות של בריאות והיקף קליטת האנשים באולמות. מהלך דומה נבחן כיום גם במדינות נוספות באיחוד האירופי. ואילו בארצות-הברית המליץ הממשל הפדרלי ב-17 לאפריל לכלול את מערכי סוכנויות מכירת הרכב החדש תחת הקטגוריה של "תחום עיסוק חיוני". עם זאת, הוראה זו סותרת הוראות של ממשלים מקומיים בארה"ב להמשיך ולסגור את סוכנויות הרכב למעט פעילות אונליין.