הולכים לבחירות רביעיות? נתניהו וגנץ יצאו מפגישת המו"מ האחרונה - ללא הסכמה

לדברי גורם בכחול לבן, הפער שנותר בין הצדדים הוא נושא שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים • אם המצב יישאר כפי שהוא, בחירות מועד ד' ייערכו ב-4 באוגוסט • בכחול לבן צפויים לקדם חקיקה שתמנע מנתניהו להתמודד לכנסת ה-24

בנימין נתניהו ובני גנץ / צילום: יוסי זמיר ואמיל סלמן, "הארץ"
בנימין נתניהו ובני גנץ / צילום: יוסי זמיר ואמיל סלמן, "הארץ"

פגישת המשא-ומתן האחרונה בין בנימין נתניהו ובני גנץ התקיימה הבוקר (ב') בבלפור תחת לחץ זמנים. בשעה 10 צפוי היה ח"כ גנץ להשתתף בישיבת נשיאות הכנסת, הנערכת בנוכחות יו"ר הכנסת וסגניו. לפנות בוקר הציע נתניהו שגנץ יגיע לביתו לניסיון אחרון לגשר על הפערים שנותרו, וגנץ הגיע הבוקר לבלפור, אך כעבור שעה יצא משם כאשר אין הסכם בידיו.

לדברי גורם בכחול לבן, הפער שנותר בין הצדדים הוא נושא שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים.

השלב הבא הוא השלמת 21 הימים בכנסת, עד ל-7 במאי, במהלכם יכולים 61 חברי כנסת להתארגן ולהגיש לנשיא המדינה את שמו של מועמד להרכבת הממשלה. אולם לאף אחד מן הצדדים אין 61 ממליצים, ולכן אם המצב יישאר כפי שהוא, הכנסת ה-23 תפוזר ב-8 במאי ובחירות חדשות, מועד ד', ייערכו ב-4 באוגוסט.

מליאת הכנסת צפויה להתכנס היום החל מהשעה 11 בבוקר, והשאלה היא האם בכחול לבן יקדמו חקיקה שתמנע מנתניהו להתמודד לכנסת ה-24, באמצעות חוקי הגבלת מספר קדנציות ואפשרויות נוספות, עם הצעות חוק שהניחו בסיעות ישראל ביתנו ויש עתיד-תל"ם, כמו איסור הטלת מלאכת הרכבת ממשלה על אדם העומד בפני משפט.

בכחול לבן עדכנו כי הצעות חוק פרטיות הכוללות תיקונים לחוקי היסוד - כולל הגבלת כהונת ראש ממשלה ל-2-3 קדנציות, אי-הטלת מנדט להרכבת הממשלה על נאשם בפלילים או על אדם שמשפטו עומד להיפתח (לפי מספר גרסאות שהוגשו) - יונחו היום על שולחן הכנסת. בכחול לבן מציינים כי ח"כ גנץ, יו"ר הכנסת, עומד לקדם אותן להצבעה.

יו"ר הוועדה המסדרת הוא ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן, אלא אם נתניהו יציג 61 חתימות התומכות בו לראשות הממשלה.