בג"ץ ידון לגופן בעתירות נגד ההסכם הקואליציוני ונגד מינוי נתניהו לרה"מ

שופט העליון יצחק עמית הודיע ליועמ"ש ולרה"מ כי עליהם למסור את תשובתם לעתירות עד יום ראשון הקרוב • לפי ההערכה, בג"ץ ידון בעתירות בהרכב מורחב

בנימין נתניהו / צילום: גדעון שרון, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו / צילום: גדעון שרון, דוברות הכנסת

בג"ץ ידון לגופן בעתירות שהוגשו נגד ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן וכן בעתירות נגד מינוי נתניהו לראש ממשלה למרות שהוא נאשם בפלילים בעבירות שיש עמן קלון - כך התברר היום (ה') לאחר ששופט בית המשפט העליון יצחק עמית הודיע ליועמ"ש ולראש הממשלה כי עליהם למסור את תשובתם לעתירות עד יום ראשון הקרוב.

לאור סד הזמנים הקצר, עמית ביקש מהצדדים להתייחס בתגובה לאפשרות שהעתירות יידונו כאילו ניתן צו על-תנאי. השופט הבהיר כי אין בהחלטתו כדי לנקוט עמדה כלשהי לגופן של העתירות. לפי ההערכה, בג"ץ ידון בעתירות בהרכב מורחב.

העתירות מופנות נגד סעיפים רבים בהסכם הקואליציוני שמבקשים לעשות שינויים בחוקי יסוד. העותרים טוענים כי ההסכם הוא בלתי חוקתי מן היסוד, פוגע אנושות בכל עקרונות המשפט, נגוע בשיקולים זרים של נאשם בפלילים ופוגע מהותית בציבור בכללותו, ועל כן הוגשה בדחיפות בקשה לביטולו. עוד נטען בעתירות כי אדם העומד לדין פלילי בגין עבירות שיש עמן קלון לא יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה.

עו"ד דפנה הולץ-לכנר, המייצגת חלק מהעותרים, מסרה כי היא שבעת-רצון מהחלטת השופט עמית, "המלמדת כי בית המשפט רואה את הדחיפות העצומה במתן החלטתו במידת הצורך ואת הנכונות המשתמעת לדון בדברים לעומקם ולגופו של עניין". 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו  חזקת החפות.