תנועת הרכבות תחודש בהדרגה בעוד שבועיים

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ הודיע כי פעילות הרכבת תחודש בצורה הדרגתית החל מה-16.5 • ברכבת ובמשרד התחבורה מבקשים לנצל את הזמן הזה להשלמת עבודות תשתית לשדרוג השירות • המאבטחים יבדקו חום בכניסה, יתשאלו את הנוסעים, וכן יחייבו חבישת מסיכה וחיטוי ידיים

 

בצלאל סמוטריץ ח''כ
בצלאל סמוטריץ ח''כ

תנועת רכבות הנוסעים תחודש באופן הדרגתי החל ממוצאי שבת בעוד שבועיים - כך הודיע הערב שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. ההחלטה התקבלה בתום דיון שנערך היום (ה') בהשתתפות סמוטריץ', מנכ"ל רכבת ישראל ישראל מיכאל (מיכה) מייקסנר ואנשי משרד התחבורה.

למה מחכים שבועיים למרות החזרה ההדרגתית של המשק? כי בין הסיבות להחלטה, מנה סמוטריץ את הביקושים הנמוכים כעת, שעומדים לדבריו כיום על 20% ביחס לשגרה, לצד הצורך להשלים כמה שיותר עבודות תשתית. במילים פשוטות, המטרה היא לנצל את הירידה המשמעותית במספר הנוסעים להשלמת שורה של עבודות תשתית נדרשות. עדיין לא ברור אילו קווים יוחזרו ראשונים לפעילות.

עוד נמסר בהודעת השר כי תנועת הרכבות תחודש בכפוף לאישורו של משרד הבריאות וכי נוסעי הרכבת יידרשו לאחריות חברתית בדומה לכלל המקומות הציבוריים, הכוללים שמירה על מרחק, עטיית מסיכה והימנעות במקרה של תסמיני מחלה. כדי לעמוד בכללים, ברכבת ישראל ינקטו באמצעי הסברה ויפעילו מערך בידוק מוגבר בכניסות לתחנות. המאבטחים יבדקו חום בכניסה, יתשאלו את הנוסעים, וכן יחייבו חבישת מסיכה וחיטוי ידיים.